مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

طبقه بندی موضوعی

خانومانه

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶ ب.ظ
× در این چند سالِ اخیر در فروشگاه ها و مراکز خرید، انواعی از مدل های مختلف چادر رو دیدیم که به بازار اومدن.
مدل ساده، مدل عربی، مدل ملی ، مدل لبنانی، مدل دانشجویی،مدل کمری و غیره
یادمه تلویزیون مصاحبه ای داشت با خانمی که چادر ملی رو طراحی کرده بودن و صحبت های دخترِ اون خانم که می گفتن: بار اول که چادر آستین دار رو پوشیدم دوستام تعجب کرده بودن.

×× یادتونه خانم مجری شبکه 2 با چادر ملی های رنگ تیره می اومدن جلو دوربین؟
یکی از دوستانم هم چادر ملی سورمه ای سر میذاره.

××× امروز در رخت کن دانشگاه، چادر دوستم رو گذاشتم سرم. من به این مدل چادرها می گم مدل قجری! وقتی پوشیدم اصلا توش راحت نبودم. دوستم که خودش این مدل رو میذاره خیلی تعریف میکرد، اون دوستم که مانتوییِ هم به نظرش بدک نبود. به خودم که نگاه کردم حس کردم هیچ چادری رو نمیتونم بیشتر از چادرِ ساده ی خودم دوست تر داشته باشم و باهاش راحت باشم.

×××× دو روزِ پیش در مراسمی بودم که 90 درصد خانم های حاضر در مجلس،چادری بودن. دیدن چادر و حجابشون خیلی برام جالب بود. مثلا خانمی که چادرش رو تا جلوی چشمانش گرفته بود،خانمی که روسری رنگی داشت و چادرش روی روسریش بود، خانم هایی که زیر چادرشون روسری تیره داشتن. مامان های چادری که دخترهای کوچولوشون هم چادر داشتن!

××××× اما گاهی در خیابون و دانشگاه خانم های چادری رو میبینم که درعینِ چادری بودن اما انگار چادر ندارن!




دوست دارم نظر شما  بانو  رو هم در مورد مطالب ضرب در دار! بدونم.
من چند تا سوال هم دارم:

- شما کدوم مدل چادر رو میپسندی؟ چرا؟
- نظرت راجع به چادرهای رنگی چیه؟
- اصلا به نظرت چه جور، حجابِ یه خانم با چادرش محفوظه؟


کوچولو نوشت: نظر خودم هم میون نظر شما در ادامه :)



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۰
خانم چادری

نظرات  (۸)

چادر رنگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نگو توروخدااااا
منم فقط چادر ساده و لبنانی که واقعا حفظه خیلیی دوس دارم.
الان که هیچی....جامعه رفته برا خودش
اللهم عجل لولیک الفرج...
پاسخ:
سلااااااااااااااااام D:
من نگفتم صورتی و بنفش! ;)
قبول دارم. چادر، مشکیش از همه قشنگتره.
به قول آجی کوچیکمون: چادر رنگی چی می گه!! D:
;)

م.ن نظرم رو فرستادم نمیدونم ارسال شد یا نه؟؟!!
پاسخ:
نه :(((
برای این پست از شما چیزی به دستم نرسید :(


۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۰۸ ارحم الرحماء
سلام عزیز ِ خواهر
چادر اومده که زینت ها رو بپوشونه بنابراین نباید جلب توجه کنه (رنگ مشکی مخصوص چادره چون مانع نگاههای نامحرما میشه . بقولی مشکی خودش یه نه ِ بزرگه!)
بعدم اینکه من به شخصه چادر ساده رو بیشتر میپسندم هیچ جایگزینی نمیتونم براش پیدا کنم :)
پاسخ:
سلام خواهری
بله منم با نظرت موافقم
ممنونم
م.ن قجری پوشیدم لبنانی پوشیدم عربی پوشیدم ساده پوشیدم تیپ مشکی زدم تیپ رنگی زدم پوشیه هم زدم یک روز هم مانتویی بودم!
چادر ساده مشکی خودم + پوشش روسری مشکی زیرش از همه قشنگ تر باوقارتر متین تر با حیا تر و راحت تره
**به شدت مخالفم مگه ی جایی مثل روستای اصفهان که همه سفید میپوشند از دم !!!که به نظر م.ن اونجام مشکی پوشیدن اشکال نداره
***قجری هم قجری های قدیم که دو لباده هاش تا مچ پا بود یعنی وقتی سرت میکردی عین چادر ساده بود نه قجری های الان!!!!!!!!البته برا ازمایشگاه راحته ولی اگه همه قبپوشند مثل قدیمها نه الان...
پاسخ:
چه جالب! من راجع به همچین روستایی نمیدونستم.
یعنی خانوم ها با چادر سفید بیرون می آن! مدل چادراشون مثل چادرمشکی هایِ ساده ی ماست!؟
راست میگی. قجری های الان خیییلی با قجری های قدیم فرق دارن :(


****هر چی بیشتر تو روتو بگیری بهتره
*****زیادن:(
-ساده چون زیباتر و محجوب تره و حیای بیشتری بهم تزریق میه
-مخالفم
-دیگه چادر قشنگ تمام حجم بدن ر میپوشونه حتی حجم بازوهاتو....
پاسخ:
**** آره . اینقدر هم بهش می یومد. اصلا حتی به خاطر پوشش صورتش، جلب توجه نمی کرد. آخ کیف کردم دیدمش...
***** متسفانه :(
برای همین هم چادرهای ملی بیشتر شبیه مانتو هستن تا چادر.
دیدی پشت ویترین بعضی مغازه ها: چادر ملی اندامی رسید ... عجیبا غریبا!!!!!!!!!

گمنامه جانم خیلی خیلی ممنون از نظرت
۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۵۷ خواهر رزمنده
سلام خواهر. چادر رنگی ندیدم تاحالا.فقط یه بار شهر قم چادر سورمه ای دیدم سر چند تا دختر دانش آموز که خیلی برام جالب بود.دیگه ندیدم.
از نظر من چادر ساده بهترین هست اما همون چادر ساده رو هم باید درست ازش استفاده کرد نه اینکه این طرف اون طرفشو جمع کرده باشی تو بغلت اون قسمت که باید روی سر باشه توی کمر انداخته باشه. جدیداً خیلی ها اینطوری چادرشون رو میگیرن که من میبینم واقعاً اذیت میشم.کلاً هرمدل چادری باید استفاده ی درست ازش داشت. راستش خود من از چادر دانشجویی هم استفاده میکنم.اما نه برای زیباتر بودن برای راحت تر بودن،گاهی شرایطی پیش میادکه نمیشه چادر معمولی رو درست گرفت و نزدنش بهتره.. چادر دانشجویی خوشبختانه کمی شبیه عبای عربی هست و مثل بقیه ی مدل ها نیست. که یا کمر باریک هستن یا شالدار با شال کوتاه..شال بلند و غیره...حتی مدل جادوگری هم داریم که دیگه آخرشه...
پاسخ:
سلام خواهری
بله همین طوره. متسفانه خیلی بد چادر رو نگه میدارن که حرمت چادر رو سرشون ازبین میره.
چندتا ازدوستام بخاطر شرایط درسی و رشته ای که میخونن از چادر لبنانی یا دانشجویی هم استفاده میکنن و واقعا خوشحالم که بخاطر این مسئله حاظر نشدن چادرشون رو در محیط کار یا درس از سرشون بر دارن.مثل شما

مدل جادوگری دیگه چجورشه!!!! 
خیلی ممنون از نظرت خواهرجان.
بله همه خانمها چادرشون سفیده اونجا:)
دیگه آجی ما باید تمام سعیمون رو بکنیم حتی یک نگاه اضافه نامحرم بهمون نیافته:))
هر پوششی که بیشتر این رو تقویت کنه مورد نظر ماست:)
پاسخ:
دلم میخاد با مردم اونجا و روستاشون بیشتر آشنا بشم و اینکه چه سنت قدیمی یا چه مسئله دیگه ای باعث شده همه چادر سفید بپوشن!

بله دقیقا همین طوره که شما میگی :)
آهی... چقدر دلم پوشیه میخاد...

سلام
رنگ مشکی چادر وقار خاصی داره ولی چادر های ملی قهوه‌ای و سرمه‌ای هم دیدم که پوشیدن اینطور چادرها خودش باعث جلب توجه میشه.
من چادر ساده را دوست دارم ولی خودم چادر آستین دار که خودم دوختم تنگ هم نیست سر میکنم.
پاسخ:
سلام ندا خانومی
بله اما متسفانه میپوشن این چادرها رو.
به به پس خیاطی هم بلدید. آفرین
خیلی ممنون ازنظراتتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">