مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

طبقه بندی موضوعی

زن ایرانی از نگاه غرب

جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ب.ظ

گفت ما یک نصاب از شرکت هلندی سازنده ماشین آلاتمان دعوت کردیم .

 وقتی او را از فرودگاه تا تهران ، خ گاندی ، دفتر مرکزی میبردیم ، دیدم با تعجب بسیار به دختران و زنان که در رفت و آمد بودند نگاه میکرد. بعد آن هلندی با زبان انگلیسی پرسید: «امروز چه مناسبتی دارید ؟ شما هم مراسم بالماسکه دارید ؟» 

گفتیم:« نه امروز یکروز معمولی است . بالماسکه ؟! چرا میپرسی؟! »

گفت : «آخر زنان کشورتان اینطور با مکاپ غلیظ و آرایشهای تند و عجیب و غریب بیرون آمده اند ، من در هلند نامزدم را تنها دوبار با کمی آرایش دیدم ،یکبار در مراسم بالماسکه و یکبار کریسمس...» 


آن کارخانه دار ادامه داد: «از آن روز به بعد من متأسف شدم و به همسر و دختر خودم اجازه اینگونه آرایش و لباس پوشیدن را نمی دهم .»

 

دوستان این داستان  بماند .

چند روز پیش در جایی خلاصه ترجمه ای از یک مقاله در  مجله ی اکومد فرانسوی را خواندم. از شدت تأسف و تأثر عرق سردی بر من نشست و دقایقی سرم را میان دو دست گرفتم. 

در آن مجله از قول یک نویسنده فرانسوی که به عنوان توریست از ایران بازدیدی داشته مقاله ای راجع به زنان ایرانی نوشته بود بدین مضمون :

«  زنان ایرانی خودشان را در پشت نقاب سنگینی از آرایش مخفی کرده اند ، با قیافه های مصنوعی که نشان از جراحی های-زیبایی  دارد . 

زنان آرایش کرده ی ایرانی آدم را یاد پورن استارهای آمریکایی می انداخت ، آنچه در خیابانها از زنان ایرانی  به چشم می آمد شباهت عجیب به ستاره های فیلم های پورنو( فیلمهای مستحجن آمریکایی) بود!!

در جامعه ای که اسلامی و مذهبی است و تماما نمادهای مذهبی تبلیغ میشود تعجب آور بود که از دیدن زنان بیشتر حس شهوت در انسان برانگیخته میشد و....»

نوشته : #جامعه شناس-زهرا ممتاز ( قمشه ای)


×××: خودتون باقیش رو تحلیل کنید

××: آدم از شرم سرشو نمیتونه بالا بگیره...

.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۳
خانم چادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">