مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

طبقه بندی موضوعی

یه ذره اندیشه درست و به جا

يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶ ب.ظ


 + جالب بود! اتفاقا چندسال پیش یه خانم خیلی جوانی ازم پرسید: خونه هم روسری میذاری!!

 + فاطمه دوستم قبل از انقلاب هم حجاب داشت اونم نه فقط چادر،پوشیه هم میذاشت! اوایل انقلاب بود که برای خانم ها صحبت می کرد و از انقلاب و امام خمینی میگفت.یه بار یه خانمی از حجابشو و چهره اش ایراد گرفت و اصرار که تو صورتت معیوبه و مشکلی داری که پوشیه میزنی! فاطمه دست خانم رو گرفت و او رو به گوشه برد و صورتش رو به خانم نشون داد. خانم با تعجب گفت: وای تو که اینقدر زیبایی چرا پوشیه می زنی!!

 + یا: چه مانتوی قشنگی! شما که خوبید، حیف نیست چادر میذاری!!

.

.

.

.

 + نمیدونم این کج فهمی ها و اندیشه های نادرست ریشه در کجا داره!!

 + چرا وقتی چادر رو بهشون پیشنهاد میدی، یجوری میشن انگار میخای همه ی زیبایی هاشون رو با دادن چادر به غارت ببری! غافل از اینکه خودشون دو دستی،زیبایی هایشان را به حراج گذاشته اند.

 + نمیدونم چرا این ارزش ها و اعتقادات رو بعضی ها هنوز باور ندارن...

 + اصلا خوب نیست که به خاطر حجابت و اعتقاداتت مسخره ات کنند اما خیلی خوبه با وجود همه این ها، سخت وایستی و به خاطر خدا لبخند رضایت بزنی...

.

.

.

.

بانو... میترسم دیر بشه...خودت رو دریاب...



موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۲
خانم چادری

نظرات  (۱۰)

نمره 20 رو که به هرکسی نمیدن، تو یه سری مسائل فقط میتونی راهنمایی کنی، من خودم آگاهانه چادر رو انتخاب کردم درصورتی که قبلا مانتویی بودم و حتی خانواده ام هم مانتویی هستند، وقتی آزادی باشه محکم تر میپذری و بهش معتقد میشی... وقتی ازم درباره چادر و حجاب میپرسن فقط سعی میکنم احساسمو تا حدودی توضیح بدم دیگه پذیرش و یاعدم پذیرش باخوده شخصه چون معتقدم کِرم ابریشمو اگه کمک کنی از پیله بیاد بیرون فلج میشه باید تو یه مرحله ای اجازه داد خوده کِرم به پروانه تبدیل بشه...
پاسخ:
کاملا موافقم
 ماهم به کسی اجبار نکردیم چادر رو . وقتی با خودشخص یه موقع صحبتی پیش بیاد و زمینه ی صحبت آماده باشه و از چادر یا حتی حجاب ! یه روسری!یه لباس بلند که بدن رو بپوشونه! باهاش صحبت می کنیم،انگار دنیاشو داری خراب میکنی!! منم مسلما ادامه نمیدم.  یجور امربه معروفِ کاملا دوستانه و بدون اجبار. یه جور راهنمایی که شما فرمودی.

:|
یا علی مددی
پاسخ:
هما! من چرا انقدر دعاهاتو دوست دارم!!!
بگم خوش به حالِ دلت...
دیروز یه جایی بودم برای همتون دعا کردم :)
من این روزا کارم شده برم یه جاهایی...
۱۳ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۲ خواهر رزمنده
جالب بود خواهر، منم از این اتفاقات دیدم. تشکر
پاسخ:
سلام
ممنون خواهری :)
۱۵ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۲۴ جوان انقلابی
http://bayanbox.ir/id/9216726881828095450?info

امید است به کارتان بیاید.

برای دل گرفته ی ما دعا...
پاسخ:
متشکرم
حاجتتان روا...
۱۵ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۳۹ برای امامم
با اجازه لینک شدید.
پاسخ:
ممنون از حضورتان
شما نیز.
سلام
عزیزممممممممممم شیدا چقد پاک و نازه
قدر خودت بدون شیدا جان
مطمین باش خدا خریدت خانمی، شک نکن..من نمیدونم و لی منم یک جورایی مثل شما تاریخ تولد دو باره دارم یعنی چند سالی میشه که بعضی چیزها برام خیلی عزیز شدند:))
و این رو از صمیم قلب میگم که شما رو خعلی دوست دارم و مطمینم خدا خغلی دوست داره-خعلی زیاد:**
انشاالله قلبت پر از محبت امام حسین بشه، انشاالله همه قلبت بشه برا خدا بوم بوم بوم...قدر خودت رو بدون:))

یاعلی مددی
پاسخ:
سلام
:)
دیدی شیدا،نگفتم دوستام خوشحال میشن!
انشالله
این وب جای فراموشی نیست.
منتظر نظراتتون هستم
پاسخ:
کدوم وب!
انشالله
سلام
ممنون برای بازیدهای مکرر شما از وبلاگ و نظرات بسیار خوبتون.
مطلب بسیار خوبی بود. من بارها در دانشگاه و... بحث های زیادی کردم، حتی یکبار هم از طرف دفتر فرهنگ دانشگاه تاریخ و فلسفه حجاب رو توضیح دادم -حتی قبل از ورود اسلام به ایران-. اما از خانم هایی که می شناختم و در جلسه بودند، چنذ روز بعد، فقط چند نفر از خانم ها با همان مانتو اما باحجاب تر شدن و دو نفر را با چادر دیدم. نمی دونم مشکل از منه یا جای دیگه هست. خدا ان شاالله عاقبت همه ما رو بخیر کنه
پاسخ:
سلام
ممنون از حضوتان
خداروشکر به خاطر چندنفر خانمی که باحجاب تر شدند.
انشالله
۱۶ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۵۴ خادم الشهدا
سلام همسنگر
خدا قوت

وب زیبا و پرمحتوایی دارید
تبریک

جواب های زیبایی هم به خانم شیدا دادید

موفق باشید

به بنگر ما هم سری بزنید
منتظرم

یا علــــــــــــی
پاسخ:
سلام
متشکر از حضورتان
ممنون
انشالله
یاعلی
از بعثت او جهان جوان شد ، گیتى چو بهشت جاودان شد
این عید به اهل دین مبارک ، بر جمله مسلمین مبارک . . .
پاسخ:
ممنون ممنون
بر شما هم مبارک
ممنون از کامنت قبلی
نظر لطف شماست :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">