مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

طبقه بندی موضوعی

راهکار

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲ ق.ظ


سلام
 این پست جریاناتی با خود به همراه داشت و خواهرامون هم خیلی لطف کردند و وارد بحث شدند.
رمز رو برداشتیم و با حذف 100 درصدیِ تصاویر، پست برای عموم، باز شده.


راستش در این پست همون طور که بعضی دوستان در جریانند، راجع به بد حجابی و نوع پوشش هایی که جدا زننده و نارواست صحبت شد.
مدل هایی از روسری و شال که خیلی تزئینی روی سر گذاشته میشه، لباس هایی که خیلی از ارزش های اسلامی و ایرانیِ ما دور شده و لباس های آستین کوتاه و ساپورت و غیره. که متاسفانه هستن در جامعه.
این تصاویر رو شاید خیلی هامون به طور زنده در خیابون و دیگر اماکن دیده باشیم اما برای جلوگیری از اشاعه فحشا ، رمز دادیم و حالا رمز برداشته شده و هرکس تمایل داره، میتونه در بحث شرکت داشته باشه.
بنا به درخواست بعضی از دوستان،در این پست علاوه به نوع و پوشش خانم ها، درمورد پوشش آقایون و الگو های مد و لباس هم میتونیم صحبتی داشته باشیم. اینکه چقدر ( بازهم تاکید میکنم ) به الگوهای اسلامی و ایرانی نزدیک هست! چقدر این پوشش تحت تاثیر فرهنگ و تبلیغات غرب هست! و راهکار ارائه بدیم براش.شاید شنیده باشید از شرکت های طرحی و دوخت لباس، که  طبق سایز و اندازه شما  با همان سبک از مدل های غربی (مثل شلوار های ایتالیاییِ مردانه) لباس میدوزند. لطفا نظراتتون رو در این باره بفرمایید.
چقدر خودمون و رسانه و مسئولین در تبلیغ حجاب و پوشش های اسلامی تاثیر داشتیم؟
برای بهتر شدن اوضاع و حتی جلوگیری از این مسائل چه راهکاری رو ارائه میدید؟
چند درصد از مردمِ ما (چه خانم ،چه آقا) از روی نا آگاهی و به قول دوستان برای قشنگ تر دیده شدن در جامعه رو به همچین پوشش و الگو هایی میارن؟
چند درصد از مردمِ ما با تبلیغات موثر و مفید و حتی امربه معروف و نهی از منکر( که دوستان فرمودن و حتما لینک های پایین رو هم مطالعه بفرمایید.) به آگاهیِ بیشتر میتونن برسن؟

و مسائلی از این قبیل.
ببخشید طولانی شد.
یا علی.

×× :  کوثر نوشت: تلاش برای کشف حجاب خانم آمر به معروف در خیابان‌های تهران!

××: هما یوسفی نوشت 1: کتاب ِ واجب فراموش شده.

××: هما یوسفی نوشت 2: واجب فراموش شده.

××: هما یوسفی نوشت 3: جنبش دانشجویی حیا.

××: هما یوسفی نوشت 4: بازم جنبش دانشجویی حیا .

××: هما یوسفی نوشت 5: امر به معروف و نهی از منکر.



موافقین ۶ مخالفین ۱ ۹۲/۰۴/۳۰
خانم چادری

نظرات  (۶۷)

۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۰:۵۶ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
واقعا وحشتناکه این تصاویر من توی یه کتابی میخوندم که توی همین ایران عزیزمون خانمی بود که چندمیلیارد از دارایی شو فقط برای گسترش این طرز پوشش خرج کرده!
این صفحه رو هم بخونین..
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=162580
کاری که از دستم برنمیاد فقط
اللهم عجل لولیک الفرج
سپاس از مطلب پرمحتواتون.
التماس دعا..
پاسخ:
سلام خواهری
واقعا!!! خدایــــــــــــــــــا :((

دستت درد نکنه بابت مطلب
اللهم عجل لولیک الفرج
خواهش میکنم عزیزم
حاجت هات روا انشالله.
۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۳:۰۴ هما یوسفی
سلام
بیانات امام خامنه ای در این مورد:

بزرگترین حربه در مقابل گناهکار، گفتن و تکرار کردن است. اینکه یک نفر بگوید اما ده نفر ساکت بنشینند و تماشا کنند، نمى‏شود. اگر یکى دچار ضعف نفس بشود، یکى خجالت بکشد و یکى بترسد، اینکه نهى از منکر نخواهد شد.

چرا کسانى از گفتن ابا مى‏کنند؟ یک عده بر اثر ضعف نفس از گفتن ابا مى‏کنند، یک عده هم خیال مى‏کنند که گفتن فایده‏یى ندارد؛ باید با دست جلو بروند! نه، زبان از دست خیلى مهم‏تر است.

چرا این واجب امر به‏ معروف‏، امر به کارهاى خوب در جامعه‏ى اسلامى هنوز اقامه نشده است؟ نگویید به من چه؛ او هم نمى‏تواند بگوید به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نکنید.

اما همه نمى‏کنند. همه تجربه نمى‏کنند، مى‏گویند آقا چرا اثر نمى‏کند؛ تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
باز هم از حضرت اقا:
بعضی گفته اند که باید احتمال تاثیر وجود داشته باشد. من می‌گویم احتمال تاثیر همه جا قطعی است.
اینها رو ضمیمه صحبت های اخیرشون که درباره بیحجابها بود بکنید.
+
اینم کتاب حضرت آقا:
http://ehya.blog.ir/1392/04/13/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87
+
اینم یک وبلاگ که داره رو این موضوع فقط کار میکنه:
http://ehya.blog.ir/
+
این سایتم خیلی خوبه تجربیات بچه ها رو بخونید دلگرم میشید و روشهای جالبی پیدا میکنید م.ن خیلی باهاش صفا کردم تو این یک سال:
http://www.hayauni.ir/
+
اینم مجموعه روایات و ایات درباره امر به معروف و نهی از منکر که با خوندنش انسان باید خیلی دیب دمینی باشه و بوووووق که باز هم انجام نده که البته از همون سایته ولی چون تو مراجعه اول شاید بهش دقت نشه جدا میذارم:
http://www.hayauni.ir/verses_hadith-index
+
اینا رو که تا الان گفتم یه سالی هست باهاش اشنا شدم اما اینو الان یافتم برم بگردم توش ببینم چه خبره شما هم خواستید برید بگردید:):
http://www.rmarof.com/fa/
+
آهان یادم رفت بگم تو کتاب ده گفتار شهید مطهری یک فصل راجع به امر به معروف ونهی از منکر هست حتما خونیدش که دیدتون همه جانبه بشه به این قضیه:)
میخواستم کلی صوبت کنم گفتم بیخیال منابع رو میدم خود بچه ها برن توش صفاکنند:)
فعلا همین قدر کافی باشه فکر کنم بچه ها یکم بحث کنند بعد م.ن دوباره ادامه میدم خخخ:)
یا علی


پاسخ:
سلام
بابا فعال ، بابا جستجوگر، ماشالله دستت درد نکنه عالی بودن عالی
در پست هم میزارم،بچه ها بگیرن.
۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۴:۴۹ بے بازگشتــــ ...
خیلی خیلی زیاد
بیش تر ازاونچه که فکرشو کنید ازاین تیپ ها و شاید حتی بدتر در اطرافمون هستند، شاید 70% جامعه یا حتی بیشتر
نمیدونم میشه گفت آگاهانه هست یا نه
اما هرچه هست من اسمشو آزادی نمیذارم، من با آزادی موافقم اما آزادی افکار، این آزادی نیس تو خودت هم در حال تقلیدی تو اسیر شدی، اسیر این دنیای پرزرق و برق
این ک گلشیفته جلوی دوربین لباسش را ب عنوان آزادی از تن درمیاورد آزاد نیس بلکه نهایت اسارت است
البته من ب هیچ وجه هم موافق گشت ارشاد واین مسائل هم نیستم ک بخواهیم ب زور مردم را با حجاب کنیم
نمیدونم واقعا راه درمانش را نمیدانم
چند وقت پیش ها شب خانوادگی رفته بودیم توچال تهران، قصد کوه نوردی نداشتیم فقط پیاده روی و استفاده از هوای بام
جمعیت زیادی بودن شاید چند هزار نفر، شاید فکر کنم تنها محجبه یا چادری آنجا من بودم، واقعا احساس معذب بودن داشتم، حتی اطرافیانم ک چادری نبودن اما مانتویی پوشیده احساس خوبی نداشتن از حضور در آن محیط چ برسد ب من چادری
تهاجم فرهنگی بیداد میکرد
خندم گرفت و تو دلم گفتم اینجا مثلا کشور اسلامیست
جای افسوس دارد، روز ب روز هم اوضاع افتضاح تر میشود
واقعا باور دارم ک آخرزمان رسیده است چون ایمان آدم ها شبیه آتشی شده است که در دستانشان نگه داشته اند
پاک ماندن در این دوران هنر میخواهد که واقعا کاره هرکسی نیست
پاسخ:
ممنون عزیزم

متسفانه تعدادشون کم نیست.
قبول دارم،دارن به نوعی با این شیوه آزادی رو به این شکل در ذهنِ عموم جا میندازن.
متسفانه ...

۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۵:۰۵ بے بازگشتــــ ...
من فکر میکنم هرچه اجبار بیشتر شود نتیجه عکس میگیریم دقیقا مثه وضعیت الان
برام خیلی جالبه که تو یک سری کشورهای مسلمان مثل مصر و لبنان باوجود این که حجاب آزاد است اما 80% مسلمون ها حجاب واقعی دارندو بی حجاب ها معمولا ادیان دیگر و توریسم هستند، اما اینجا 20% هم حجاب واقعی ندارندو ...
شاید یک دلیل دیگش هم این باشد که ما خیلی رو ظاهر مانور داده ایمو به طور کامل از باطن غافل ماندیم که این شد نتیجه اش
من ب ظاهر هم به اندازه باطن بها میدهم و دریک سطح میدانم اما این را باور دارم کسی به ظاهر درست میرسد که باطنش هم درست باشد البته افراد ریاکار را اگر فاکتور بگیریم که آنها جوابشان بماند با خدا که بدترین ظلم را میکنند ک ظاهرو ساخته اند اما باطن کثیفی دارند و بدتر مردم را از ظاهر زده میکنند...
پاسخ:
با زور که هیچ کس به هیچ جا نمیرسه مثه بعضی ها که اشتباها چادر و حجاب رو میکوبن تو سر یکی دیگه.
اجبار و ندادن ذهنیت صحیح به مردم. ما چقدر تلاش کردیم برا نشون دادن چهره واقعی و زیبایی های حجاب! چقدر در رسانه و غیره تلاش کردیم!؟ هرچی انجام دادیم بازم کمه. کم کم کم کم... :(
دو خطِ آخرت رو هم قبول دارم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خواهری
ممنون که دعوتم کردی! :)

طراح لباسای *** ***** *** *** ** **** **** ****** *** **** یه حرفای جالبی زده بود!!!!!!!

اگه بتونم پیداش میکنم و اینجا میذارم!
پاسخ:
سلام خواهری ببخشید چیزی رو که نوشتی با توجه به مطلب،مجبور شدم حذفش کنم.
واقعا!!! چی گفت!؟ آره اگه تونستی بنویس برامون
ممنونم :)
سلام خواهر خوبم...
آدم واقعا دلش میگیره...

اینا واقعا از بی ایمانی و دشمنیه یا از سادگی و نا آگاهی...

به قول شما از اینا خیلی بشتر به چشممنون خورده..تو در و همسایه و خیابون...
و البته بیشترشونو که من و دیدمو باهاشون هم صحبت شدم ،اهل نماز و قرآن و روزه بودن...تقلید کورکورتنه و نا آگاهی و صرفا برا قشنگ دیده شدن کذایی خودشونو به این شکل در آوردن...
و بعضیاشونم تو زندگی این مشکل و دغدغه داشتن که این مدل لباس پوشیدنو واسه خودشون کردن تنوع یا یه وسیله ای که بشتونن عقده هاشونو خالی کنن....
و................................

همه اینا از بی بصیرتییه....
باید همه مون تو خونواده ،دانشگاه،همسایه و تا جایی که می تونیم بصیرتو ترویج بدیم........
با این افراد از در دوستی وارد بشیم و بکشیمشون سمت خودمون.....
.........

همه مونو دعا کنید...
پاسخ:
بله همین طوره.
بدیش اینجاست که اصلا نمیخوان قبول کنن. ببین اینقدر ساده اسن چیزها جا افتاده که بنظرشون اصلا چیز مهمی نیست.
تفکراتشون یچیز دیگه ست.
آره خیلی هاشونم فقط برای قشنگتر دیده شدنِ...
بی بازگشت از نوع تفکراتشونو خیالاتشون از آزادی گفت و با او و شما موافقم.
تبلیغاتمون کمِ، رسانه خییییییییییییلی ضعیف عمل میکنه،وای چی بگم چی بگم!!
من از دیشب تا حالا توی شوکم چی بگم والله!
پاسخ:
یه چیزی بگو شما هم

همینه دیگه . نخواستن ما یهو تو خیابون شوکه بشیم.
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۱ عاطفه دهقانی
سلام
از خانواده و اطرافیان و دوستان خودمون شروع کنیم
آخه خیلیش از سر تقلید و بدون اطلاعه
مثلا بنده این حدیث پیامبر ص در شب معراج راجع زنان آخرالزمان که سرشون مثل کوهان شتر هست رو یادمه تو دیدو بازدیدای عید برای دخترای فامیلمون میخوندم و جند نفر که واقعا مرضی تو دلشون نبود اصلاح کردن...
البته جایگرین امر به معروف خیابانی که واقعا برا من یکی تعطیله و شهانتشو ندارم نمیشه اما خوب بهتر از هیچیه
پاسخ:
سلام عاطفه جانم

آره متسفانه تقلید کورکورانه و ناآگاهی .
بله امر به معروف یه شرایط خاصی داره. نه نگو شهامتشو ندارم. هما چند تا لینک گذاشت،شما هم سر بزن .

۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۲:۱۴ سمیه ناصری
وقتی اعتقاد قلبی یک خانم نسبت به مسئله پوشش و حجاب ضعیف بشه و از جایگاه خودش فاصله بگیره میشه این
تاسف داره برای یک زن مسلمان که این جوری با قصد خودنمایی وارد محیط بیرون بشه
اما به قول کوثر تاسف خوردن دردی رو دوا نمیکنه........این بلا یه روزه و یه شبه به وجود نیومده که حالا هم بخواد زود برگرده به اون دوران آرمانی خودش
زمانی که همه تو خواب بودن خیلی راحت رو اعتقاد قلبی خانم ها به ویژه کار شد.......به هر حال در رواج بد حجابی آقایون هم بی تقصیر نیستن
.
مصرف گرایی ، مد گرایی‌ از خیلی وقتا پیش شروع شده.......و حالا نتیجه میشه این که تو خیابون به یه دختر ناهی از منکر حمله کنن و چادر از سرش بکشن تو روز روشن تو مملکت اسلامی و همه وایستن و نگاه کنن و ککشون نگزه
.
من به عنوان یک دختر با اعتقادات مذهبی موظفم که بیشتر از قبلم حجابم رو بگیرم و محکم تر باشم....
اما دیگه این حجاب گرفتن من الگو نمیشه متاسفانه.......
چون اعتقادات قلبی خانم ها نسبت به این مسئله و لزوم پوشیدگی و دوام خودشون کم شده
.
استاد بزرگوامون میگفتن برای بازسازی یک فرهنگ و یا به وجود آوردنش باید اول روی باورهای قلبی اون جامعه کار کرد و انتظار معجزه یک شبه هم نباید داشته باشیم.....کار بیشتر از اون چیزی که فکرشو میکنید زمان میبره
.
الانم همینه همون جور که کم کم ونا کار کردن رو بحث بدحجاب کردن خانم ها برای از بین بردن کانون گرم خانواده.......باید یه برنامه درست با کمک همه ریخته بشه که با تلاش و پشتکار کم کم این مسئله حل بشه
.
فقط یه سوال به نظرتون یکم دیر نشده ؟
امیدوار هستین که بشه با این مشکل برخورد کرد؟
.
جمع خانومانست.....من که چشمم آب نمیخوره
تو شهر ما زیر سایه امام رضا....بد حجابی هایی میبینی که انگشت به دهن میمونی....چه برسه به شهرای غیر مذهبی
.
فقط
اللهم عجل لولیک الفرج
.
فاطمی باشید خواهرای گلم
پاسخ:
یه خانم با قصد خود نمایی متسفانه میاد بیرون اما با نقشه های از بل تعیین شده ِ دشمن که حالا خودش یا خبر داره، (مثه اون خانم که کوثر گفتن میلیاردی بودجه میده) یا طرف خبر نداره.
در هر صورت داره رواج پیدا میکنه. :(
آقایون هم که میتونن  مقصر باشن.

چرا چرا الگو میشه. از بس که عادی شده این مسائل،دوامش داره کم میشه. خانمی که یه عمرِ بدون جوراب و با صندل و روسری گره زده طوری که گردنش معلو.مه میاد کوچه و بازار به نظرش اصلا شاید مهم نباشه و اشکال نداشته باشه اما واقعا مشکل داره این مسئله. ما نمیگیم این خانم بد، این خانم فلان، این بنده خدا از اول راهشو اشتباه رفته.
خیلی ها همینن.
:(
همین ها هم میان از منو شما سوال میپرسن و مدلِ حجابمون براشون سوال میشه. چرا نمیتونم الگو باشیم .حجاب شما الگو میشه اما چشیدنِ طعم بد حجابی شیرین ترِ.

نه دیر نشده. هیچ وقت دیر نیست. دست رو دست بزاریم که بدتر میشه. بنظرم اصلا دیر نیست. ما فقط خیلی کند هستیم . همین. :(

خدا کنه خانومانه باهشه. من فقط بخاطر خودشون رمز دارش کردم.

ممنونم شما هم :*
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام **** ****
اول اینکه بدحجاب نه بی حجاب اینو از چند تا روحانی تو صحبتهاشون شنیدم.
الان ما بی حجابی داریم داغووووون.که هیچی هم نمیتونیم بگیم چون خودمون کردیم چون ما ب اصطلاح بچه مذهبی ها جامعه رو اینجوری کریم!
کجا تلاش کردیم؟؟ها؟؟کجا قدم برداشتیم؟؟کجا کلاس مذهبی و جلسات براشون گذاشتیم؟؟کی بخاطر دل آقا رفتیم جلو قشنگ و مهربون باهاشون حرف زدیم؟؟کی تو وضع دانشگاهامون رفتیم ببینیم چه وضعی شده؟؟؟بسه یا بگم؟؟دل ما انقد پره دل آقا چ......!!!واقعا روسیاهم آقا شما ما رو ببخش بخاطر این....فردا روزی آقا بیاد کیو میخاد ببره بگه با این آدما صحبت کنید کلاس بذارید؟؟!!من و تو؟؟خب چرا الان دست ب کار نمیشیم؟؟چرا تکونی نمیخوریم؟؟کی میخام آدم شم...خودمو میگم ک تو کار خودم موندم چ برسه ب بقیه!!!!!!!!!!
همین ب اصطلاح مذهبی بعضی هاشون خیلی خیلی بیخیال....
خدا رو شکر میکنم ک یکی از هم دانشگاهیمون نماز خون شده خدا رو هزار مرتبه شکر میکنم ک خودش میگه منو واسه سحر واسه اذان صبح بیدار کن...
همین من بی لیاقت...تعریف نمیکنم اما همین بعضی از مذهبی ها ببین طرف یکم ظاهرش مورد داره برمیگردن چشم بالا میدن بم میگن اینا کین با نگاهشون....چرا با اینا دوستی...تو دلم میگم اینا قلبشون آمادس منتظر ی تلنگرن....ک انشااا....بهترم بشه ب حق حضرت زهرا س
نمیدونم واقعا نمیدونم!!!رفتارمونو باید درست کنیم...
کاش خداجون پیامبر ص عزیز ما الانم پیشمون بود...
اللهم عجل الولیک الفرج
فقط اینو میتونیم بگیم...آقا ببخش.خدایا ببخش.
ببخشید ک زیاد شد.شرمنده.
التماس دعا.
پاسخ:
سلام
کم برداشتیم . منم منکرش نیستم.

چرا باید یاد بگیریم که بی خیال باشیم!؟!!! لینک های هما بابت امر به معروف رو بخون.
من حرف شما رو کاملا قبول دارم.

آبی-جان ، قدم برداریم برا آقا که دستمونو بگیره و بیاد طرفمون. والا تا حالا هم اگه نگاه آقا نبود،مملکت رو برده بودن این بی حیاها...
:((
بنظرم امربه معروف و نهی رو اصلا بلد نیستیم . زبون خوشی رو که شما گفتی رو اصلا بلد...

۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۵:۵۵ هما یوسفی
سلام
قاعدتا روش صحبت با مثلا خواهرمون با خانمی که تو خیابون از جلومون رد میشه متفاوته ، برا هر دو باید انجام بدیم منتهی شیوه اش متفاوته دیگه:)
یا علی
پاسخ:
سلام
بابا اخلاقِ خوش دل سنگ رو نرم میکنه . این بنده های خدا که باز آدم هستن.
شاید خودشون از ما میترسن D:

با کامنت دوم بی بازگشت موافقم.
+من مخالف با حجاب کردن ملت با زورگشت ارشاد و تعهد نامه و اینجورچیزام. شیوه فاطمه زهرا (س) اونقدر حرمت داره که هر کسی لیاقت رفتن توی اون راه و شیوه رو نداره.
برای ترویج حجاب به شدت مخالف حرف های تکراری و شعارهای کلیشه ایم به شدت مخالف اینم که مرتب عنوان بشه هر کس بی حجابی کنه میره داخل جهنم و با حجاب ها میرن بهشت .چون حجاب اونقدر ارزش و حرمت داره که فقط و فقط با رضایت خدا میشه معامله ش کرد نه حتی بهشت و جهنم.(میدونم تا خدا راضی نباشه بهشتی هم در کار نیست)منظورم اینه که حجاب رو به خاطر رضایت خدا دوست دارم نه بهشت.
پاسخ:
وبلاگ چی شد چادری شدم رو بخون. ببین بچه ها چی مینویسن!! آدم واقعا کیف میکنه.
مشکل زیاد شد بابت این مسائل. :(

 الان همه سر نکاتی توافق داریم. اما پخش و پلاست. باید جمع بندی بشه.
ممنون که نظرم برات مهم بود !

درده ...
دردم میاد ...

دلم میخواد یه عالمه کار انجام بدم ولی نمیشه , نمیدونم چه جوری !

:(

گاهی فک میکنم من انقد غصه میخورم امام زمانم در چهحالیه ...

بهترین امر به معروف و نهی از منکر اونیه که با عمله !

تحلیله این جور آدما دسته من نیست !
در حدی ام نیستم که بندگانه خدا رو قضاوت کنم !
شاید یک شب دل شکستن , سرنوشته هرکدوم ازینا رو تغییر بده !

من فقط خودم با مسئولیتو جایگاهم , این به ذهنم میاد که با عملم به اونا ثابت کنم که من هیچ دشمنی با شما ندارم و حتا حاضرم دستتو بگیرم که باور کنی دینه من , اون چیزی که من به خاطرش با حجاب شدم همش نرمی و محبته !

من با رفتارم بهترین امر به معروفو انجام میدم ! انشالله !
حداقل تلاشمو میکنم و دغدغه شو دارم !

پاسخ:
سلام عزیزم
نظر همه شما برام مهمه .
ممنون که اومدی :*

چقدر خوب نوشتی ممنون
دقیقا باعمل... آدم با عملش امربه معروف و نهی از منکر کنه خیلی خوب جواب میده.
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۰۷ بے بازگشتــــ ...
در جواب هما:
من فکر میکنم بایستی خودم به جایگاهی برسم تا این توانایی را داشته باشم که کسی را امر به معروف و نهی از منکر کنم
وقتی این کاره من به بدترین نحوه ممکن انجام شود و باعث شود خدایی نکرده آن آدم از هرچه دین و اسلام زده شود در صورتی که سکوت من ماثرتر میبوده، آن گاه جایگاه من کجاست؟
من واقعا فکر میکنم کسی که در این جایگاه قرار میگیرد خیلی وظیفه مهم و حساسی دارد
ان من کسر مومنا فعلیه جبره
اگر بخواهی به کسی تحمیل کنی میشکند و هرکس شکستی به وجود آورده باید آن را جبران کند
بحار الانوار
نباید با معلول مبارزه کرد باید با علت مبارزه کرد، مثلا با فردی که کلام حق را میپذیرد رفیق شویم و با بیان شیرین و استدلال اورا معتقد کنیم
نه این که انقدر تند و بد برخورد کنیم که از آن لحظه به بعد خودمان را هم در عواقب کارهایی که آن شخص انجام میدهد سهیم کنیم
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۱۲ سمیه ناصری
همیشه گام های شیطان پر رنگ و لعاب تره......برای همینه که طعم بی حجابی بیشتر مزه پیدا میکنه برای راحت طلبان
و گرنه شیرینی وصف نشدنی حجاب چیزی نیست که کسی درکش نکنه....
.
هیچ وقت دیر نیست درسته کاملا خواهرم...اما الان جدیت بیشتری رو طلب میکنه که این اوضاع به سامان بشه
.
من و شما با حجابمون...با چادرمون....و درکنارش با حسن خلقی که لازمه کاره میتونیم الگو باشیم
.
ولی یه عزم همگانی رو طلب میکنه همه در کنار هم و با جدیت
همه در مقابل این بد حجابی ها مسئولیم......و این بی فرهنگی ها نتیجه دیدن و سکوت....دیدن و اهمیت ندادن بوده
و حالا با چشم باز و با اطلاعات درست و قوی باید وارد این میدان بشیم


۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۱۲ خانم چادری
دوستان سلام کامنت ها بازِ.
من یه چی بگم شاید بعضی از دوستان گلم بهم خرده بگیرن لی اشکال نداره حداقل خیالم راحته!
دقت کردین اینا واسه تبلیغ بی حجابی و بدحجابی میان یه خانم خوشکل و خوش بر رو و گاها توی شبکه های خارجی خانم های خوش صحبت و با چهره های مهربون انتخاب می کنن!
به نظر من تا زمانی که فرهنگ جامعه ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پیشرفت نکرده و جوون ها با این معقوله خوو نگرفتند هر کسی با هر رفتار و اخلاقی با هر تیپ و قیافه ای و نحوه حرف زدنی نباید پا توی این عرصه بذاره و امر به معروف رو شروع کنه
من خودم به شخصه ترجیح میدم یه خانم با حجاب و با لحنی خیلی مهربانانه و صدایی نرم با صورتی معصوم و مهربون من رو به حجاب دعوت کنه نه یه آقای سیبیلوی تنومند که چرک از سر و لباسش می باره (اصلا منظورم بچه مذهبی ها ی عزیز نیست یه سری آدم تندرو هست که به اولین اصول اخلاق اسلامی که پاکیزگی و نرم خویی هست رو رعایت نمی کنند خودشون رو توی هر قضیه ای دخالت میدن)
وقتی همچین خانمی من رو به حجاب دعوت کنه انگار اینکه داره به من میگه نگاه کن ببین من چقدر مهربونم ببین چقدر امروزی ام ببین چقدر پاکیزه ام ولی باحجابم تو هم بیا مثل من شو
محدودویت و برخورده بده آدما به اسمه دین بخشه اعظمی ازین مشکلاتو به وجود آورده !

آدمایی که به اسم دین بدترین ستم رو به دین کردن و میکنن که خدا ازشون نگذره !

بخشید که راهکار کمه و درددل بسیار !

اما پیشنهادات :
-هرکی تنهایی خودشو نماده یه جامعه ی مذهبی بدونه !
این میشه امر به معروفه عملی !

-اخلاق نرم ! قولا لینا ! دستوره خدا به پیامبر (ص)!

خدا نگذره از کسایی که ترویج میکنن بد حجابیو !

اینو باید به اونا یاد داد که : من بهترین میپوشم بهترین رنگ بهترین شکل ولی با حجاب !
دینه من مغایرتی با اینا نداره !

در صورتی که اونا فک میکنن مغایرت داره !
چون نمونه های بد پررنگ ترن !

من با کامنت بالایی : s nova هم موافقم شدید !

زور کردن و محدودیت تو هر چیز نتیجه معکوس میده !

من به شخصه ترجیح میدم حجاب آزاد !

حداقل هرکی به دینه خودشه !

چیزی رو هم بد نام نمیکنن !

نفاق و دورووی هم زیاد نمیشه !

چقد تو جامعه پدیده ی چادر اجباری داریم !!!!!!!

۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۲۲ سمیه ناصری
آره موافقم.....کاش بشه در این زمینه...امر به معروف و نهی از منکر آموزش های صحیح داده بشه
یا مختصصا گروهی آموزش ببینن
البته این یک مسئولیت اجتماعیه که بر عهده تمام افراد مسلمانه
و نمیشه از بار مسئولیت شونه خالی کرد
باید راه صحیحش رو خودمون پیدا کنیم
.
خا حالا شد چند پهلو....بلاخره موافقم یا نیستم
:-)))))))
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۲۶ بے بازگشتــــ ...
به قول معلم عزیزم سوار کردن کاره هرکسی نیست ما بچه مذهبی ها فقط بلدیم پس بزنیم
باید انقدر خوش برخورد باشیم تا به دیگران حالی کنیم که ببینید دین من انقــــــــدر باحال هست که جا برای همه شماها هست
یه داستانی خوندم تو یک کتابی به نام طرحی برای زندگی که براساس طرح های قرآنی بود خلاصه تعریفش کنم
نویسنده کتاب که از بزرگان دارالقرآن ایران هم هستند تعریف کرده بودند که ما چندشبی هیئتی داشتیم برای دهه محرم، سر صدای هیئت کمی زیاد بود، اما همسایه ها احترام میگذاشتند اما یک شب یکی از همسایه ها که کلا مخالف اسلام و این برنامه ها بود به طرزه وحشتناکی دم هیئت آمد و جد و آباد هیئت و بچه های هیئتو فوحش داد که بندو یساطتون رو جمع کنید بس کنید این مسخره بازی هارو و هزاران توهین دیگر، من به زور بچه های هیئتو نگه داشتم که با این شخص دعوا نکنن، به مرده همسایه گفتم چشم، خرف شما به روی چشم، میدان صدای هیئت مزاحم آرامش شماست، به نظرتان ما هیئت را ساعت چند تعطیل کنیم، اون شخص تعجب کرد من دعوا نکردمو گفت نمیدونم زود تعطیل کنید آسایشو مارو گرفتید، دیگ 10 تعطیلش کنید، من گفتم به خاطره روی گل شما ساعت 8.5 تعطیل میکنیم که شما وقت بیشتری هم برای استراحت داشته باشید، از فردا شب 8.5 نه ما هیئت را ساعت 8 نیم ساعت هم زودتر تعطیل کردیم، باورتان نمیشود دوش آخر هیئت آن مرده همسایه را یک گوشه هیئت میدیدم که سرش را پایین انداخته بودو شرمنده گوشه ای منشستو عزاداری میکرد..... این داستانو خوندم بغضم گرفت، ما کجاییم تو امربه معروف و نهی از منکر ویک سری اشخاص کجا.... ما چه تاثیری میگذاریم و آن ها چه تاثیری.....
بله امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتیه که به دوش همه ست ولی منی که این رو در خودم نمیبینم برم امر به معروف کنم و نهی از منکر و این توانایی رو در خودم به هر دلیلی نمی بینم می شینم تو خونه به عنوان مثال یه وبلاگ میزنم مثل همین وبلاگ "خانم چادری عزیز" و ملت رو دعوت میکنم به حجاب .
شاید ذاتا من آدمی باشم که زود از کوره در برم و وقتی که یکی مثلا موقع امر به معروف بهم بگه "به تو چه" من جوابی بدم که در شایسته یک مسلمون نباشه و چهره اسلام رو بد کنم(صرفا یک مثال بود)یا مثلا وقتی من یه آقایی هستم که وقتی یه خانم قیافه من رو ببینه بند دلش پاره بشه :) خب لزومی نداره من با این هیکلم برم جلو میرم یه کاری در حوزه فرهنگی حجاب میکنم...میرم چهارتا چادر با پول خودم میدوزم میدم به اونایی که واقعا ندارند یه چادر نود هزار تومنی اونم با این وضع اقتصادی بخرن!اینم خودش میشه امر به معروف دیگه
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۳۱ سمیه ناصری
آره اخلاق خوش عجیب کار سازه......
صاب خونه یه چایی چیزی گلمونو خوش شد..........

:-))))))
چاییمونو نگه دار یه 4 ساعت دیگه افطاره :)))
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۴۳ بے بازگشتــــ ...
صاب خونه باید بهمون افطاری بده :)))
ما افطاری میخوایم یاالله :)))
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۴۴ سمیه ناصری
الان به جرم رواج روزه خواری توبیخ میشیم..........
یه زنگ تفریح بود ....جمع روحیه بگیرن و ادامه بدن
.
از صابخونه هم که خبری نیست ظاهرا.......عاقا مارو دریاب
صاحب خونه نیست رفته گل بچینه لابد!
منم با نظر بالای موافقم.
واقعا.حالا ما یبار بودیم تو هیئت یکی از بچهای دانشگاه اومده بود خیلی قشنگ چادر سرش کرده بود منم از اونجایی ک با اینجور آدما خیلی گرم میگیرم چون میدونم بیشترشون دلشون میخواد خوب شن اما امان از خانواده...
منم رفتم سلااااااامییییی گرم کردم و با نگاهم ب چادرش خیلی خوشم اومد.
حالا چند عدد انسان عاقل و با تجربه و مذهبی برگشتن جووووری نگام کردن ک خودم داشتم فک میکردم چیشده؟!!:))
این طرز رفتار درس نیست،دختره مثلا یکم آرایش داشتو فکولی بود.خب مهم تو هیئت اومدنش مهم اینه ارباب دعوتش کرده غیر اینه؟؟
کاش درست شیم.کاش.
حداقل ب اطرافیانمون...ب دوستامون.یکبار بگیم اگه دوس نداشت باشه دیگه دیگه ادامه نمیدیم.
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۴۶ سمیه ناصری
مبارکه انشالله.............
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۵۹ خانم چادری
به به خانوما جمعشون جمع و جایِ ما خالی D:

عاقا یه جا قرار داشتم،کنسل شد. صبح هم مهمون داشتم.
وسطا بارون هم اومد. ببخشید دیگه شرمنده زودتر باید کامنت رو باز میکردم.
چشم بفرمایید بالای سر افطاری در خدمتیم
خانم اسنوا اهم اهم ... که صاب خونه رفته گل بچینه آره؟! (آیکون شخصی با یه ابرو بالا)
D:
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۵۹ خانم چادری
برادران و همسایگانِ آقا توجه بفرمایید رمز فقط به خانم ها تعلق میگیره.
:)
هههههه دلم خنک شد:))))
چقد حال کردم:)))
عجب آدمیماااا
ولی اوهووووم(محکم بخون)
تو با ما قرارتو کنسل میکنی؟اوهوم:)
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۰۲ ₪ طلـوع آخـر₪
به نظرم مشکل حجاب ریشه ای..
ماهواره،تبلیغات و...همه درست
اما به نظرم اصل خانوادس!!
این خانه از پایبست ویران است...
شاید برخلاف بقیه که این بیحجابیا باعث تعجبشون میشه
من وقتی میبینم یه دختر بچه 8.9ساله با چه وضعی بیرون میاد اینو تو آیندش میبینم!
پاسخ:
بله خانواده خیلی مهمه
از بچگی تو ذهن و روحشون نقش پیدا میکنه.
خدا همه ما رو کمک کنه.
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۰۴ خانم چادری
بچه ها کامنت هاتون رو خوندم دستتون درد نکنه.
خیلی عالی نوشتین همه.
میام وسط براتون پارازیت میندازم
خب ادامه میدادین
خانم آبی جان شما با ما زیاد فاصله نداری ها!!! من که میبینمت شیطون واستا
D:
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۱۰ بے بازگشتــــ ...
دیگه ما هرچی بلد بودیمو بلد نبودیمو روو کردیم
دیگه بحثمون ته کشید
باید هما بیاد یه چندتا حدیث رو کنه
ما که دیگه کم آوردیم :)))
پاسخ:
نه بابا هرچه میخواهد دل تنگت بگو
واستا دوباره هما رو صدا بزنم
تازه داره داغ میشه کجا !
واستا واستا
إإ زرنگی؟؟
اگه میتونی بیا منو بگیر؟؟:))) ها هاااا
فردا نمیاییی؟؟؟با م.ش تازه عروس!!بیا دیگه تعارف میکنی :))
پاسخ:
ا!! قرار فرداس!! فکر کردم امروز بود :(
واسه فردا دوباره قرار دارم p:
اصلا امروزو کنسل کردیم گذاشتیمش فردا D:
من خودم م.ش رو دیدم  دلت آب ;)
نه واقعا دلم واسه همتون تنگ شده. محجوب هم پنج شنبه رفته طرح.
دلم تنگ شد براتون :(

۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۱۳ هما یوسفی
دوستان سلام
لینکهای معرفی شده رو کامل بخونید لطفا
حرفهایی که شما میزنید کاملا صحیحه و اسلام به همهش توجه داره وبراش همه اش اهمیت قایله-دوستان اگر وقت چند روزه بذارن و زیر وبن همه لینکهای معرفی شده رو در آرن کاملا اونداع و اقسام روشها دستتون میاد-تمام سوالها وشبهه های یکه در این زمینه گفته میشه یک روزی برا بنده هم شدید سوال بود و هیچ کس جواب قانع کننده ای به بنده نمیداد ولی خدا لطف کرد و بعد از چندین مدت چیزهایی رو سر راه م.ن قرار داد که جواب سوالم که قطعا سوال شما هم هست رو گرفتم
کار رسانه ای باید باهش-هر کس از دستش برمیاد باید وب بزنه - کتاب میتونید بنویسید-هدیه میتونید بخرید بخرید-میتونید با طرف رفیق بشید رفیق بشید-اگر انقدر با اون فرد در ارتباط هستید شروع نید به پایه دوستی ریختن و یواش یواش مبانی رو بهش منتقل کنید. ما درباره همه مسیولیم. م.ن در این قضیه صحبت دارم که امیدوارم بتونم درست و ویرایش شده بنویسم ودوستان هم لطف کنند بدون غرض مطالعه کنند-

1) تذکر لسانی یکی از روشهای امر به معروف و نهی از منکره و اگر این امر از بین مردم برانگیخته بشه وبه صورت مردمی دربیاد قطعا اثرش هزاران برابر حضور یک گشت ارشاد و پلیس هست! این وظیفه وظیفه آحاد مردم هست و هیچ کس به هیچ بهاننه نمیتونه از اون شانه خالی کنه - این بحثی که الان مینویسم درباره خانمی هست که بدحجابه و تو شما ایشون رو تو خیابون میبینید و فرصت ایجاد ارتباط و رفاقت و ...نیست- ببخشید ولی کامل مشخصه که بیانات اقا که لینکش داده شد خونده نشده به احتمال زیاد و فقط با توجه به ظاهر داره بحث میشه- شما در برابر بی حجابی این خانم مسیولید هم بیحجابی و هم ایر منکرها موسیقی لحو، حرکات زشت دختر و پسر تو جمع و.. وفرصت ایجاد رابطه و رفاقت طولانی مدت ندارید باید چیکار کنید ایا باید رها بشه؟ قاعدتا نه شما بر طبق فرمایش حضرت اقا جلو میرید و با لحن قاطع، و همراه محبت منکر اون خانم رو گوش زد میشید! این کار نه منافاتی با مهربون بودن داره نه منافاتی با خوش اخلاق بودن داره نه منافاتی با تمییز بودن داره و نه ... بلکه حتی اینها لازمه یک تذکر موثر و سال هست-و بلافاصله بعد از تذکر(تذکراتی که تو مجامع عمومی میدید) محل رو ترک میکنید و این کار شما صرفا به خاطر عدم درگیری هست! وگرنه در موقعیت های دیگه باید برای طرف کامل بار کنید اما وسط خیاابون و پاساژ لازم نیست منبر برید!
2)دوستان خیلی دیر شده اگه الان هم کاری نکنیم از این هم بدتر میشه ، وقت نداریم ودیر شروع کردیم باید هم زمان هم جنگیدن رو یاد بگیریم هم بجنگبم و هم جنگیدن رو به دیگران یاد بدیم. قاعدتا یک تذکر لسانی وقتی اثر داره که م.ن رو خودم کار کرده باشم و خود عامل باشم از الان شروع کنیم. و رو ایمانمون کار کنیم هم زمان تذکر بدیم و درعین حال دیگران هم به این کار ترغیب کنیم.
3) راهای امر به معروف و نهی از منکر زیاده باید خودمون با توجه به شخص خلاقیت به خرج بدیم و از تجربه دیگران هم استفاده کنیم.
4) توجه کنید که موظف به وظیفه ایم نه نتیجه یعنی هیچ وقت انتظار نداشته باشید تا شما تذکر دادی طرف متحول بشه! کار فرهنگی برای انسان ها صبر میخواد به اندازه چهل سال! شما وقتی تذکر میدید طرف بخواد یا نخواد جمله شما تو ذهنش لول میخوره و به مرور چند تا تذکر یا ایه قران و صحبت روحانی یک خط از یک کتاب جمع میشه ویواش یواش تصمیم به تغییر خودش میگیذه. علی ای حال وظیفه تون رو انجام بدید و نتیجه رو به خدا بسپارید- به ول امام خمینی(ره) که یفرمودند خدا صاحب قلوبه قلبها رو از خدا بخواهید- دوستان دلها دست خداست-ما باید فقط دعوت کنیم هدایت مخصوص ذات پروردگاره:)
5) شما مطمین باشید که این کار اثر داره-
6)در حین تذکر و امر به معروف مونهی از منکر انسان باید مدام به خودش متذکر بشه که شاید این شخص از م.ن بالاتر باشه شاید خوبیهایی داره که م.ن ندارم و م.ن عیبهایی دارم که او نداره-(مطابق فرمایش اقا) -امر به معروف و نهی از منکر باید همرا ه بادلسوزی و نگرانی برای سرنوشت ادمها انجام یبشه تا تاثیر داشته باشه نه به نیت خورد کردن و به رخ کشیدن شخصیت خود به دیگران-و یقین بدونید که بیشترشون از سر ناآگاهی هست-
7) عزیزان م.ن حدیث داریم که مردم رو با غیر زبان به دین دعوت کنید که مثداقش میشه امر به معروف و نهی از منکر عملی -اما شما وقتی چادر سر میکنید و وارد خیابون میشید خیلی خوبه و مطمین باشید که اثر داره-اما این کار یعنی با چادر حاضر شدن در میادین عمومی اسمش امر به معروف و نهیا زمنکر عملی نیست این کار تبلیغ حجاب برتر و چادره-همین-که در جای خود ارزش داره-
8) هم عملی هم گفتاری باید وجود داشته باشه وخلاصه که هرطور از دستتون برمیاد- همون طور که هم زبنی و هم عملی در سیره اهل بیت یافت میشه- هرکدوم جای خود رو داره ونمیشه به بهانه یکی اون یکی رو دفع کرد-
مجدد خواهش میکنم کامل لینکهای معرفی شده رو بخونید تا به دید جامع تر و کامل تر در اینباره برسید- بنده هم دوباره مرور میکنم-
یا علی
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۱۴ بے بازگشتــــ ...
بچه حلال زادس :)))))
من چشمم داره میسوزه جدا.
میخونم انشاا...
ما رفتیم صدا میزنن:)
فهلا دوست جون.اگه فردا میای اس بده.
پاسخ:
به سلامت
ممنون
انشالله.
:*
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۱۶ خانم چادری
به افتخارش جیغ و دست و هووووووووووووووووووووورا
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۱۸ هما یوسفی
تند تایپ کردم غلط تایپی داستم عذر میخوام
یا علی
خیلی نامردین
تک خوری؟؟نمیخام...فردا بیاین اصلا حتمن حتمن.
خداحافظ بچه بد ....:))
پاسخ:
دیگه شرمنده بخشید

:)))

خداحافظ  آجی گلم.
:)
چه خوبه پست خانومانس !
حسّ فمنیستیم لذت مند میشه :D
پاسخ:
ای شُیطون :))))))


۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۳۰ خانم چادری
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
هما خیلی خوب نوشتی.

سمیه ازم پرسید دیر نشده!؟ منم گفتم نه هیچ وقت دیر نیست
الان شما میگی دیر شده.!!
چی شد!؟ یکم در این مورد لطفا توضیح بده.

**** *** ****** ******
پاسخ:
کامت خودمو سانسور کردم D: D:

آقا قبول نی اینجا همه با هم موافقند اصن مزه نمیده خوو یکی دو تا مخالفم پیدا بشه توو سر و کله هم بزنیم مزه مون بده!!
:))))))))))))))))))
حالا که این طور شد برای گرم شدن مجلس " من با همه مخالفم" حتی با نظر خودم :)))))))))))))))))
پاسخ:
وااااااااااااااااااای مردم از خنده . خدا نکشدت
D:
D:
D:
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۳۹ هما یوسفی
دیر که شده چون ما مثل همیشه ده سال دیر حرفهای اقا رو فهمیدیم(اگه فهمیده باشیم خدا کنه ده سال طول نکشه بخوایم عمل کنیم!) اما نباید اجازه بدیم دیر تر بشه
اول مانتو ها کوتاه شد هیچی نگفتیم کوتاه تر شد هیچی نگفتیم نازک شد هیچ نگفتیم! روسری ها رفت عقب هیچی نگفتیم نگفتیم و نگفتیم تا شد این اگه باز هم بخوایم تعلل و بهانه جویی کنیم وضع از این بدتر میشه ومیرسیم به جایی که حسرت این روز رو بخوریم!
قرآن: ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.
حدیث: باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و اگر نه بدان بر شما مسلط خواهند شد و آنگاه نیکان شما دعا میکنند و دعاهای آنها مستجاب نخواهد شد.
دوستان علاوه بر لینکها حتما حتما قسمت امر به معروف و نهی از منکر کتاب ده گفتار از شهید مطهری رو با دقت بخونند
یا علی
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۰ هما یوسفی
دوستان قراره راه حل بدن گویا!
یا علی
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۲ خانم چادری
هما جواب گرفتم ممنون
:)
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۴ هما یوسفی
خواهش میکنم عزیزم:)
دیگه هر انچه روزی شده بود در طبق اخلاص تقدیم کردیم-
اگر دیدم جو میطلبه یک دو تا تجربه هم میگم انشااله-
ممنون که دعوتم کردی عزیزم :*
فعلا
یا علی
پاسخ:
قربانت
دستِ همتون درد نکنه که تشریف اوردید و واقعا خوب بود
حالا مجلس تموم نشده ها، ادامه دارد...
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۸:۱۰ تـــ ـا را
سلام

به روزم... منتظر مهر نگاهتان...

می تونم رمز داشته باشم؟...
پاسخ:
سلام
چشم انشالله

بعله بعله حتما.
:*
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۸:۴۴ سفیـــر نـــور
سلام
فکر میکنم دخترای این مرز و بوم یادشون رفته کمی ام غیرت داشته باشن...!
یادشون رفته حرمت دارن...!
به نظرم اگه دخترا به حرمت خودشون واقف بشن...دیگه نمی رن دنبال اینطور چیزا...
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۸:۴۷ خانم چادری
ای خواهر جان...
دردِ منو دلِ من...

دنبال یه راهِ چاره هم باید باشیم...
آقا من خیلی از لباس هاشون خوشم اومد! خیلی قشنگه. البته جدای بدحجابی شونا! من اینا رو دوست داشتم که به صورت با حجاب باشن

به نظره من اصلا حجاب رو نمیتونن به زور تو کله ی جوونا بکن.من به شدت مخالفم با این حرکات ضربتی گشت ارشاد و اینا. چون هیچ فایده ای نداره.دومتر این طرف تر و اون طرف تر حجاب رو درست میکنن و باز روز از نو و روزی از نو.چارتا فحشم به ما میدن. ضمن اینکه اجباری کردن حجاب تو دانشگاه هم باعث میشه نگاه بقیه به ما باحجاب ها هم کمی عوض بشه.چون خیلی ها با حجاب اجباری همچنان رفتار قبلی شون رو دارن
لذا باید منطقی پیش رفت.تو مدارس به جای اینکه باضرب و زور وایسیم بالاسرشون که حجابت رو درست کن یه سخنران قوی که هم قدتر بیان داره و هم خوب جواب بده و منطقی حرف بزنه بیاریم.چهارتا همیاش واقعا درست و حسابی بذاریم و الی اخر
این خیلی بده که بعده اینهمه سال ما هنوز رو مسائل ساده ای مثل حجاب موندیم و باید دلیل بیاریم که چرا حجاب! دین رو هم بذاریم کنار با عقل و منطق خودمون میتونیم برسیم به حجاب
و من الله توفیق :))
پاسخ:
اره خیلی خوشگلن.ببین چه زیبا تبلیغ میکنن! حالا ما واسه حجاب چیکارکردیم! بقول شما بعد این هم مدت باید دلیل بیاریم که چرا حجاب...
۳۰ تیر ۹۲ ، ۲۱:۰۱ هما یوسفی
ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد. بعضى از همینهائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.
+
بزرگترین حربه در مقابل گناهکار، گفتن و تکرار کردن است. اینکه یک نفر بگوید اما ده نفر ساکت بنشینند و تماشا کنند، نمى‏شود. اگر یکى دچار ضعف نفس بشود، یکى خجالت بکشد و یکى بترسد، اینکه نهى از منکر نخواهد شد.

چرا کسانى از گفتن ابا مى‏کنند؟ یک عده بر اثر ضعف نفس از گفتن ابا مى‏کنند، یک عده هم خیال مى‏کنند که گفتن فایده‏یى ندارد؛ باید با دست جلو بروند! نه، زبان از دست خیلى مهم‏تر است.

چرا این واجب امر به‏ معروف‏، امر به کارهاى خوب در جامعه‏ى اسلامى هنوز اقامه نشده است؟ نگویید به من چه؛ او هم نمى‏تواند بگوید به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نکنید.

اما همه نمى‏کنند. همه تجربه نمى‏کنند، مى‏گویند آقا چرا اثر نمى‏کند؛ تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید.
باز هم از حضرت اقا:
بعضی گفته اند که باید احتمال تاثیر وجود داشته باشد. من می‌گویم احتمال تاثیر همه جا قطعی است.
اینها رو ضمیمه صحبت های اخیرشون که درباره بیحجابها بود بکنید.
خواهش میکنم بین سخنان اقا جمع ببندید به بهانه یک وظیفه وظیفه دیگه رو انکار نکنید! همه اش باید باشه!
یا علی
۳۰ تیر ۹۲ ، ۲۱:۵۰ ارحم الرحماء
سلام
به به چه عکسای آنلاینی بودنااا ! نه . خوشم اومد.. دختر خیلی تیز شدی این عکسا رو از کجا آوردی؟!
خسته شدم از بس شعار دادم در باب امر ب معروف و نهی از منکر ! تا وقتی وضع خانواده ها این باشه چطور میشه بچه ها شونو درست کرد؟؟!
اون هفته چندتا از شاگردام میگفتن دوست داریم چادری شیم اما نمیشه!!! کلی براشون توضیح دادم که بابا این نمیشه نمیشه گفتنا مال ِ شیطونه وگرنه ما هیچ امر الهی نداریم که نشه انجامش داد ... از خدا که بخوای دقیقا راهتو پیدا میکنی فقط یه انگیزه قوی و توکل شدید میخاد ... خدا به همه مون کمک کنه ...

خدا خیرت بده
پاسخ:
سلام خواهر :)
خب دیگه ما اینیم... D:

رفتیم در دوردست ها کمیاب و نایابش رو پیدا کردیم،حالا کم کم اجرای زنده اش هم تو خیابونا و دانشگاه... استغفرالله خدا نکنه.
دعاکن منم راهمو پیدا کنم :(
۳۰ تیر ۹۲ ، ۲۳:۱۴ تـــ ـا را
سلام
اول ممنون از رمز...
با دیدن این نوع پوشش ها ... که الحق دیگر پوشش به حساب نمیاد
حسرت میخورم... چرا باید دختران جوان ما این گوهران ناب، اینگونه خودشون رو به معرض نمایش بگذارند.. چرا ارزش ها اینقدر کمرنگ شدن و هزار چرای دیگر.......
متاسفانه تو کوچه و خیابان،تو دانشگاهها و ... بسیارند از این مناظر که روز به روز هم فراگیرتر میشه...
خیلی دلم میخواست کاری از دستم برمیومد حتی یکی ازین خانمها نوع حجابشو تغییر بده... اما...
پاسخ:
سلام. دستت شما درد نکنه که سر زدی. مم :-)نون
۳۰ تیر ۹۲ ، ۲۳:۲۴ سفیـــر نـــور
مرسی عزیزم....:((
پاسخ:
خواهری نبینم غمتو!
۳۱ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۷ بے بازگشتــــ ...
گفتیم یک کامنت دیگر بگذاریم که 60تا کامل شود :)))
پاسخ:
خخخخ دستت دردنکنه رندش کردی انشالله جبران کنم :-)
۳۱ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۳ محرم نینوا
در تایید فرمایشات بے بازگشتــــ ...
:)
پاسخ:
در رند نگه داشتن کامنت ها!!!
بابا تو دیگه کی هستی! کامنتای خودتم سانسور میکنی!!

خخخخخخخخخخ

پیدا کردم صحبت های اون خانم رو , بفرمایید :(سانسورش نکنیا!! :))) )

ف.ع طراح لباس برند ... (بوووووق-نمیشه گفت-)در ایران می‌گوید ویژگی لباس‌های زنانه بهارانه سال ۹۲ خصوصیت کاربردی آنهاست. او می‌گوید: خودم به عنوان یک دختر جوان ایرانی که در این جامعه با محدودیت‌های خیلی زیادی زندگی می‌کنم(!!!!!!!!!!)، اصلی‌ترین معیارهایم برای شروع کار این بود که لباس‌هایی طراحی کنم که در عین کاربردی بودن، زیبا باشند. مبنای کارمان طراحی لباس‌هایی بود که در خیابان قابل پوشیدن باشند(!!!!!!!!!!!!!!!!)

_____________________________________________________

این خانم طراح اون چند تا عکس اول بودن!!!!!!
پاسخ:
بله دیگه ازدست دخی جان شیطون شما D:
وای دستت دردنکنه که پیداش کردیو نوشتی برامون
ممنون که خودت برند رو سانسور کردی.
فکرمیکردم طراحش یه آقاست! اصلا یعنی چی!!! بابا اینا دیگه چی میگن!!
این لباسها الان کاربردی بودن!!!!!
بــــــعله این خانم دیگه همه چیزو گفتن، حرفی برا گفتن نمونده. ما رفتیم خداحافظ
:)
سلام خانوما
ببخشین که وارد بحثتون می شم . قبلا هم یک کامنت گذاشتم .
در کنار تمام راههای مفید برای امر به معروف یه راه پیشگیری هم وجود داره . اونم اینه که بیایم روی دخترای خردسالمون کار کنیم. یعنی اینکه از سن کم چند سال قبل از تکلیف دخترمون تشویق کنیم چادری بشه . به هر طریقی . بعضی از والدین مذهبی می بینیم که دخترشونو که به ظاهر و جثه 10 یا 12 سالشه کاملا بی حجاب و حتی با لباسای آنچنانی بیرون میارن . باهاشون که صحبت می کنیم میگن دخترمون هنوز 8 سالشه. به سن تکلیف نرسیده. سوال اینه که چطوری امکان داره یه دختربچه ای که تا 8سال و یازده ماهگیش راحت و بدون حجاب و با لباسای رنگارنگ و متنوع میومده بیرون حالا سر 9 سالگی بتونه با حجاب چادر مشکی خودشو وفق بده . پس وظیفه اصلی برعهده پدر و مادر که به صورت ریشه ای دخترشونو با حجاب تربیت کنن. و گرنه دختری که از 15 سال رد بشه و هنوز حجاب درستی نداره چون خمیرمایه وجودش اینجوری تربیت شده خیلی سخته که بتونه خودشه تغییر بده اما غیر ممکن نیست . از همگی ممنونم
پاسخ:
سلام
پست کاملا عمومی هست
متشکر از مطلبی که بیان فرمودید.
یک پست هم در این مورد داشتیم و مسئله ای که فرمودید، خیلی نکته مهمی ست که متاسفانه بعضی خانواده ها از کنارش کاملا بی تفاوت عبور میکنن.
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۷ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام بزرگوار
به روزم با:
+منبرمجازی باحضور استاد فاطمی نیا
التماس دعا..

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
سلام
تقریبا نصف افرادی که با پوشش نامناسب بیرون می‌آیند(چه آقایون چه خانم ها) آشنایی درستی با نوع پوشش در اسلام ندارند و پوشش را از نظر خودشان معنی میکنند و می‌پندارند فکرشان درست است و بقیه زیادی سختگیری می‌کنند.
امیدوارم این افراد به اصل وجودی خودشان پی‌ببرند.
اول باید رسانه ها روی این موضوع زیاد کار کنند البته تک تک دوستان مذهبی هم نباید تاثیر گذاری خود را فراموش کنند و کار را به گردن دیگران بیندازند .
با امر به معروف ونهی از منکر البته با نرم خویی نا با زبان تند که قطعا کار ساز نخواهد بود بلکه تاثیر برعکس هم خواهد داشت میتوان راه را نشان این دوستان داد البته اگر گوشی برای شنیدن داشته باشند.
و بعد هم دین را آن گونه که هست برای دوستان معرفی کنیم .
پاسخ:
سلام

متشکرم. دقیقا همین طورِ که میفرمایید.
اون تیتر شعر بود؟:)
بابااااا خیلی فعال شدیااااا...جلو زدی ازمون....:)))
موفق باشیییی
پاسخ:
حالا نمیگفتی نمیشد!
حتما باید مچمونو بگیری!
یه بیت از یه شعری بود  دیگه بابا
;)

وا میستم به من برسی. فقط بدو :))))
۰۱ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۵۹ زهرا اکبری
سلام بان جان...پست با رمز رو خونده بودم قبلن:)
این دغدغه مندی شما خیلی قابل ستایشه...
علاوه بر همه ی راهکارهای خیلی خوب دوستان،به نظرم هر کدوم از ما ،خیلی میتونیم نقش داشته باشیم....حتی اگر سالها وقت بذاریم فقط و فقط برای یک نفر،این خیلی ارزش داره...اینروزها با تماس مداوم و گفتگوی مداوم میشه کم کم حل کرد این مساله رو..بنابراین نظرم به اینه که از نزدیکان و فامیل شروع کنیم...با صحبت کردن،معرفی رمانهایی درباره حجاب....که هم رمانه و سازگار با مذاق هر جوونی و هم درسه...
مهم اینه که بی تفاوت نباشیم..حالا با هر شیوه و وسیله ای
پاسخ:
سلام
ممنون این راهکار برام جدید بود.
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">