مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

طبقه بندی موضوعی

چادری بودن یا نبودن! مسئله این است

جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۲ ب.ظ
- چادری بود. در خیابان و محیط خارج از خانه همیشه چادر بر سر داشت و برای چادرش احترام قائل بود. محل کارش ، محیطی بود که  هر روز با افراد متفاوتی سر و کار داشت و پشت میز نشین بود. خیلی از صندلی اش جابجا نمی شد مگر برای استراحت و خوردن غذا. چادرش رو تا میکرد و میگذاشت در کیفش. معتقد بود که همکاران آقا مثل برادرش هستند و با مانتوی بلند و گشاد و مقنعه ی بلند ، لزومی به پوشیدن چادر نیست.

- چادری بود اما وقتی سوار ماشینش میشد، چادرش را تا میکرد و میگذاشت روی صندلی. میگفت هنگام رانندگی چادر برایش سخت است، دست و پاگیرش می شود.

- چادری بوداما وقتی مهمان داشتند یا مهمانی میرفتند، مانتوی بلند یا لباسی مناسب  میپوشید و چادرش را آویزان میکرد. معتقد بود پوشیدن چادر جلو نامحرم های فامیل لزومی ندارد اما باید جلوی نامحرم های غریبه چادر به سر کرد.

- چادری بود اما در کلاس چادرش رو تا میکرد و پشت صندلی اش، آویز میکرد معتقد بود در کلاس که سرجایم نشسته ام، الزامی به پوشیدن چادر نیست.

- چادری بود اما وقتی برای تفریح به کوه یا جنگل یا پارک می رفتند، چادرش را تامیزدو ...


××: نظر شما چیه؟ میشه هم چادری بود و هم نبود!!؟
××: نامحرمِ غریبه، چقدر نامحرم تر از نامحرمِ آشناست؟!
××: چقدر برای خدا چادر میگذاریم، نه برای خودمون!؟ (+)

۹۲/۰۹/۱۵
خانم چادری

نظرات  (۳۰)

اصولا چادر برات جا نیوفتاده باشه به هر بهانه ای میخوای بذاریش زمین
چون سختی هاش کم نیست
اگه چادر برای کسی ارزش بشه هیچ وقت چنین حرفی نمیزنه !!
اینکه دیگه چادری نبود !
پاسخ:
D:
وااااای خدا بگم چیکارت کنه بانو!
:))
۱۵ آذر ۹۲ ، ۲۲:۱۹ سید گمنام
انگار که چادر اسباب بازیست!
یعنی میخواهد بگوید که آقایانی که در مهمانی حضور دارند جنس ِ نامحرم بودنشان فرق میکند!!
عجب..
۱۶ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۵ گرافیست کوچولو
اگ ادم حجابش کامل باشه چ اشکالی داره ؟ اصل حجابه ..
۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۳:۰۹ ღ فاطمه ღ
یه جاهاییش اشتباهه یه جاهایی نمیگم درسته ولی برا خیلیا امکان پذیر نیس
مثلا اینکه تو کلاس یا تو ماشین ..... کاملا اشتباهه و مسخره !
ولی جلوی یه سری مهمونا نمیتونی چادر سرت کنی عصن حالا دلیلشم میگم بت!!همون لباس مناسب خوبه دیگه :))
۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۴:۲۴ حسین(نای نی)
سلام
راجع به بقیش نظری ندارم، ولی راجع به نامحرم اتفاقا باید جلو نامحرم های آشنا بیشتر رعایت کرد. شاید بقیه نامحرم ها ماهی یک بار یا سالی یک بار برخورد داشته باشند ولی نامحرم های فامیل به صورت روزمره. و همین روزمرگی باعث میشه فکر کنیم فامیل محرمه و کم کم یه سری چیزا رعایت نمیشه و آفت دین هم فتواهای گاه و بیگاه ماست.
آسمونی باشید.
متاسفانه بضی شغلها ایجاب میکنه...
اما نه در این موارد...
۱۷ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۷ ساره پورحسابی
متاسفانه خیلی ها اینطورین
ولی واقعا نمیفهمم،نامحرم که درجه بندی نداره
به نظرم کسایی که حجاب و چادر رو با تمام وجودشون درک نکردند اینطورند...
۱۷ آذر ۹۲ ، ۲۲:۲۸ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلامــــ خداقوتــــــــ
شاید آرام تــر می شدم
فقــط و فقـــط…
اگر میدانستی
حرفهایم به همین راحتی که می خوانی
نوشته نشده اند !!!
"بروزمـــــــــ "
التماس دعا
یازهراکربـــــــ بلا ان شاء الله
۱۷ آذر ۹۲ ، ۲۲:۳۰ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلامــــ خداقوتــــــــ
نامحرم ، نامحرم !
اینجوری اینطور میشه که اون مث داداشمه و . . . پس خدا فقط نا محرمهـــ ؟!
اونیکه چادری باشه چادر جزئی از وجودشه که نباشه انگار عریانهــــ !
التماس دعا
یازهراکربـــــــ بلا ان شاء الله
۱۸ آذر ۹۲ ، ۲۱:۱۷ مـَـ ه جَـبـیـטּ
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
همیشه برام سوال بود
چرا بعضیا.. تا وقتی شووَر میکنن.. بی چادر میشن :|
ینی تا حالا منتظر شوور بودن ؟ :|


میگمااا
یه دقه بیا وبم .. مسابقه وبلاگ نویسی ه .. **** ** *** .. بیا تا از دست ندی ..
پاسخ:
:)
نمیدونم !
چشم
هه هه
ایشون مثلن چادری هستن ؟؟؟

التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
:))

حاجت هات روا
سلام...

نامحرم غریبه و فامیل داریم؟!!

بروزیم..
ریحانة النبی و تربت...

http://torbat128.ir/
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
دوست عزیز اینم ایمیلم که همش میگفتی یکی بساز...
***********************
فک کنم اینطوری بهتر باشه... البته دیگه فک کنم منو دوست نداری یا دیگه سرت شلوغه ولی طوری نیست تو برای من همیشه یک الگو و بانوی چادری دوست داشتنی بودی....
باورکن داستانش طولانیه که نتونستم بیام اینجا ... اگه بخوای برات میتونم تعریف کنم... یعنی در کل تو این 5 ماه اصلا ایران نبودم
فعلا قربونت اینم ایمیلم.....
پاسخ:
ممنون بابت ایمیل

اولی رو اشتباه گفتی اما دومی رو درست گفی. سرم کمی شلوغ شده
بله با کمال میل مشتاقم که بشنوم

:)
۲۰ آذر ۹۲ ، ۰۹:۳۹ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام آبجی

حرف حق جواب نداره
پست حقّ مثل این کامنت نداره!!!
الحق و الانصاف که حرف دل من و زدی ...
پاینده باشی آبجی
یه دونه ای


خداقوتت
یاعلی(صلوات برای فرج)
پاسخ:
سلام
من چقدر شرمنده شمام که وبتون خیلی کم میام :(
ببخش پلک شیشه ای
:(
شما لطف داری بانو جان.
:)
سلام :) خداقوت...
پاسخ:
سلام :) خدای شماهم قوت ;)
۲۱ آذر ۹۲ ، ۲۲:۰۷ بے بازگشتــــ ...
سلام دوووستم
دلم برات تنگ شده
به اینجا سرمیزنمو پستاتو میخونم، این ازاون پست های مورده علاقه منه ها :-)
دلم نیومد کامنت نذارم
منم اوایل همینطوری فکر میکردم، چون واقعن مثلن یکی مثل شوهرخالم که من از بچگی رو پاش بزرگ شدمو با پدرم واقعن فرقی نداره و اونم منو ب چشم دخترش نگاه میکنه چرا باید جلوش چادر سرکنم، خیلی باخودم فکر کردم
بحث نه بحثه حجابه و نه بحث چادر، بحث، بحثه بندگی هستو تمام
باخودم گفتم وقتی تو خیابون حجاب میگیری شاید حتی نصفه بیشترش ب خاطره خودت باشه، امنیتت، این ک نمیخوای هرنگاه ناسالمی بهت بیفته، این که من در درجه اول یک انسان هستم نه زن، خیلی درحق خدا لطفی نکردی، اما وقتی جلوی یکی مثل شوهرخالم ک ب پاک بودن نگاهش ایمان دارم، حجاب میگیرم خیلی خیلی قشنگ تره چون فقط واسه خداستو بس، چون جنسش بندگیه، ب خدا میگی حجاب میگیرم چون تو گفتی، منم میگم چشم، میدونی چقد خدا این صحنه رو دوس داره، چقد براش زیباس، چقد قشنگ بندگی میکنی، تو هم غرق لذت میشی...
کاش همه کارامون فقط از رو بندگی باشه، بنده نمیگه چرا؟ واسه چی؟ بنده فقط میگه چشم ...
آهان راستی، سانسور نداشتیماااا ... من کلن از سانسور خوشم نمیاد اما خب ی وقتایی باید ی کارایی کرد دیگه:-D
شما کارت درستو خانووم
التماس دعای فرج
و یه کوچولو دعا واسه من :-)
پاسخ:
سلام سلام :)
منم همین طور
ممنون :)
چقدر قشنگ نوشتی! خیلی خوب گفتی
اینجاش رو هم دوست دارم : "کاش همه کارامون فقط از رو بندگی باشه، بنده نمیگه چرا؟ واسه چی؟ بنده فقط میگه چشم ..."

کجارو سانسور کردم بانو جان!!؟
حاجت هات روا چشم دعا میکنم براتون.
بانو خیلی با اومدنت خوشحالم کردی :)
موفق باشی.
۲۲ آذر ۹۲ ، ۰۱:۳۳ بی نشون ...
سلام
یادتونه میگفتم:
پیاده آمده بودم ، پیاده خواهم رفت....
یادتونه گفتم :
۲۵ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۴ حلقه تربیتی شهید اسماعیل زاده تسوجی
سلام
با مطلب (افسانه جومونگ و امام حسین ع ) به روزیم و
منتظر نظرات زیبای شما هستیم
با تشکر
سلام
به نظر من اتفاقا با نامحرمی که تو را میشناسد باید بیشتر حواست باشد چون نگاهش دائمی است نه سحطی ....
۲۸ آذر ۹۲ ، ۲۳:۴۹ سفیـــر نـــور
سلام خواهری
دعامون کنید که سخت محتاج دعاتونم:((
التماس دعا
یازهرا(س)
پاسخ:
سلام
چشم حاجت هاتون روا
۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۳:۳۸ سفیـــر نـــور
وقتی عقـــل، عاشـــق شود ...!

عشـــق، عاقــــل میشود و ... !

شهیـــــــــد میشوی .... !


***شهید دکتر مصطفی چمران***



┘◄ التماس دعای فرج + شهادتــــــ

دعامون کنید همسنگر!

❀یازهرا(س)❀


پاسخ:
:)
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۶:۲۵ امیـــــد امیـــــد
اربعین حسینی تسلیت باد.....

بروزیم....
:))))
آری
نگو از چادری شدن که واقعا سخته
چی بود واقعا این!!؟؟
شاید خدا آوردش ولی سروسامانش نداد
خستگی مونده!!
چه روزها که داشتم ازش دل میکندم
ای خداااااااااااااااااااااااااااا
چه دنیا و زندگی سخته سخته
شدید
معلوم نیست کی تمام میشود!!!
پاسخ:
چه کتابی نوشتی !!
:)
آره دیگه. بعضی هدیه هایی که خدا میده، همچین باارزش هستن که جاشون رو قلب و روح آدم میمونه.
به قول دوستم که از تهمت ها و کنایه های دیگران به چادر، میخواست دلداری بده می گفت : ترکش خوردنت مبارک.
۰۶ دی ۹۲ ، ۰۸:۴۱ کبوتر حرم
سلام .. جالب بود ...منتها من فکر میکنم نمیشه هرامری رو در هر زمانی گفت ؛ انشاالله بصیرت مردم که بالا بره و پی ببرن به حکمت مسائل ، دیگه سخت نمیشه ... مثلا مراجع تقلید عظام ، فتواهاشون رو دقت کنین...اون عزیزان که مسلما بیشتر از ماها بلدن...مثلا درمورد برداشتن ابرو ، امام خامنه ای چه نظری دارن و ببینین علما در هر زمان درمورد برخی مسائل ، چطور نظر عرف رو هم لحاظ کردن ... الآن اگه بنده جلوی مهمون های فامیل چادر بپوشم میدونین چی میشه ؟... اصن دیگه ازم بدشون میآد ...اونوقت میدونین چی میشه؟...دیگه ارتباطشونو باهام محو میکنن - چون تو فامیلمون دخترا از دم چادر ندارن !!! ... و 99درصدشونم یا دین گریزند یا دین ستیز ...من اگه بخوام جلو اونها که با پدر و برادرشونم میآن خونه مون فقط چادر رو حجاب بدونم اومدم رابطه م رو با اونها - که خیلی مهمه از نظر اسلام- خراب کردم ...پس پوشیده میپوشم ..در ضمن در قرآن چه پوششی اومده ؟.... پوششی که بر و دوش رو بپوشونه و تحریک کننده هم نباشه ... فعلا تا بصیرت مردم بالا نره نمیشه ... احکام فقهی هم درین مورد سختگیری نکردند...
پاسخ:
سلام

کِی قراره بصیرت مردم بالا بره؟

ما نمیگیم حتما چادر؛ اما میگیم "چادر برای زن بهتر است."
درسته سختگیری نکردند، اما از تبلیغ چادر هم دست نکشیدند.

۰۶ دی ۹۲ ، ۰۸:۴۱ کبوتر حرم
ببخشید پرحرفی شد... راستی لینک شدید با افتخار ... در بخش خونه اقوام وبلاگمون ...
پاسخ:
خواهش میکنم
ممنون
شما هم لینک شدید
۰۶ دی ۹۲ ، ۱۴:۱۵ کبوتر حرم
کِی قراره بصیرت مردم بالا بره؟
ما نمیگیم حتما چادر؛ اما میگیم "چادر برای زن بهتر است."
درسته سختگیری نکردند، اما از تبلیغ چادر هم دست نکشیدند.
کپیِ هر مطلبی فقط با ذکر صلواتی به نیت سلامتی امام زمان(عج) و تعجیل در ظهورشان مجاز میباشد.
_____________________________

بنده هم پست شما رو به عنوان امر به معروف و نهی از منکر تحسین میکنم و دغدغه تون رو بسیار مورد احترام میدونم ...اگه کسی بتونه چادر بپوشه - یعنی امکانش باشه براش - بهتره چادر بپوشه .. باور کنین من آرزومه یه روزی بتونم اینجوری باشم ... آرزومه تو خیابون که میرم پوشیه بزنم ...اما دریغ که احتمال زیاد تا ظهور آقا (عج) این آرزو محقق نشه - منظورم پوشیه و نقابه-
بازم التماس دعا ...
پاسخ:
خدا به هممون کمک کنه که جز او یاوری نیست
یه جاهایی، کاش بتونیم اسماعیلمون رو قربانی کنیم...
اگر من با اجرای حق باعث شم که دیگران کافر و دین گریز شن ...باکم نیست اونها دنبال بهانه اند تا شیطان سوارشون شه ... من ازشون بیزارم ... حتی اگر خارج باشم کارم رو ول میکنم میام ایران زندگی میکنم و هجرت را بیشتر از خارج بودن و گناه کردن دوست دارم. همه یرای رضای خدا.
پاسخ:
خیلی ها هم مسلمانند، شیعه اند، خارج هم هستند، اما برای رضای خدا و تبلیغ دین سختی هایی رو هم دارند تحمل میکنند.
یه نفر یبار بِهِم گفت :وقتی شرایط گناه فراهم نیست و گناه نمیکنی رو نبین، ببین وقتی شرایط برا گناه جور هست، میری جلو یا نه؟!
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۰۱:۲۱ سید محمد رضی زاده
اسلام، زن را ریحانه می خواند و ریحانه ها را شایسته مستورگی از نگاه نامحرم می داند. از نظر اسلام، بهترین زینت برای زن، برگزیدن پوششی است که موجب جلب توجه نشود. حال اینکه چادر مشکی هر دو این خصیصه ها را دارد. یعنی هم جلب توجه را به حداقل می رساند و هم پوشیدگی را به حداکثر می رساند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">