مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

السلام علیک یافاطمة الزهراء

مَن لی غَیرُک...

طبقه بندی موضوعی

چرا ما اینگونه نباشیم؟

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲ ب.ظ

شهید عباس بابایی

تازه وارد دانشکده نیروی هوایی شده بود.یه روز بهم زنگ زد و گفت: هر طور شده بیا تهران. نگران شدم. فوراً خودم رو رسوندم تهران و رفتم پیشش.
گفتم: چی شده عباس؟
گفت: شما مسئول آسایشگاه ما رو می شناسی؟ برو راضیش کن خوابگاه من رو از طبقه دوم به طبقه اول انتقال بده.
پرسیدم: قضیه چیه؟
گفت: راستش آسایشگاه ما به آسایشگاه خانوم ها دید داره،نمی خوام به گناه بیافتم.
رفتم قضیه رو به مسئول آسایشگاه گفتم. او هم خندید و گفت: طبقۀ دوم کلی طرفدار داره. اما باشه ، به خاطر شما میارمش پایین.

راوی : شوهر خواهر شهید
 
(منبع : askdin.com )


شهید محمد جواد تندگویان

بانک ملی از میان قبول شدگان در دانشگاه تهران، همه ساله 200 نفر را به عنوان سهمیه انتخاب می کرد و در مرحله بعد از میان آنها 7 نفر را از طریق آزمون اختصاصی انتخاب و برای طی دوره بانکداری به کشور انگلستان اعزام می کرد.
جواد به عنوان نفر سوم سهمیه انتخابی جهت اعزام به انگلستان انتخاب شد. آخرین مرحله مصاحبه بود که ایشان به دلیل اینکه مذهبی متعصب شناخته شد کنار گذاشته شد.
مصاحبه کننده از او پرسید: اگر در خیابان‌ها و یا پارک‌های لندن با یک دختر خانم عریان رو به رو شوی و یا در یکی از محافل تهران با یک دختر خانم نیمه عریان رو به رو شوی چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهی؟ جواد پاسخ داده بود: در صورتی که با چنین وضعی رو به روشوم، چون قادر نیستم مانع رواج منکرات شوم ابتدا سعی می‌کنم خودم را از مسیر دور کنم و به او نگاه نکنم‌ و بعد از خداوند درخواست می‌کنم مرا یاری دهد که بر نفس اماره‌ام مسلط شوم و طلب توفیق می‌کنم که حتی در عالم تصور و رویا هم به او نیندیشم.
به این ترتیب جواد در برابر نگاه تمسخر‌آمیز داوران، در گزینش بانک ملی مردود شناخته شد. زیر ورقه آزمون او این عبارت به چشم می‌خورد: "نامبرده به علت تعصبات مذهبی صلاحیت اعزام به خارج از کشور را ندارد حتی وجودش در میان سهمیه بانک  نیز خالی از دردسر نیست."

(منبع : باشگاه خبرنگاران)


شهید دکتر مجید شهریاری

در مقطعی برای امرار معاش برای دانش آموزان دبیرستانی تدریس خصوصی داشت، اما رها کرد. گفتم چرا رها کردی؟
گفت : بعضی خانواده ها آداب شرعی را رعایت نمی کنند. بعد خاطره ای تعریف کرد.
گفت : آخرین روزی که برای تدریس رفتم مادر نوجوانی که به او درس می دادم بدحجاب بود. مدتی پشت در ایستادم تا خودش را بپوشاند، اما بی تفاوت بود.
گفتم : لااقل یک چادر بیاورید، من خودم را بپوشانم! از همان جا برگشتم.

(به نقل از دوستِ دوران دانشجویی شهید)
رفتار دکتر به گونه‌ای بود که آدم‌ها را به مسائلی راغب می‌کرد. خیلی از دختران دانشجو که هنگام ورود به دانشگاه با مانتو بودند بعد از یکی دو سال که با ایشان آشنا می‌شدند چادری می‌شدند.
(به نقل از شاگرد شهید)

××: منبع کل: راه بهشت


موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۲
خانم چادری

نظرات  (۳۳)

سلام
خداقوت.
عالی بود.
پاسخ:
سلام
ممنون
سلامت باشید.
کجایید ای شهیدان خدایی .........

ممنون, عالـــــــــــــی بودن :)
پاسخ:
سلامت باشی
:)
چه جالب بودن..
یعنی واقعن ما باید درس بگیریم. من اولای دو تا داستان پایینی رو که میخوندم با خودم میگفتم اگه من بودم چی میگفتم مثلن؟
خیلی خوبه آدم چیزا رو بخونه بدونه راه درست چیه..
حقا که شهدا ستاره هستن برای روشن کردن راه راست...

ممنون :)
پاسخ:
بله همین طوره
بااین ستاره ها راه را پیدا کنید :)

برای من هم خیلی جالب بود.
 خواهش می شود بانو :)
بسیار عالی
عاقبتتون بخیر
شهدا
حقیقت رو پیدا کردند
سلام
با مطلب زیر بروزم:
http://ghasedoon.blog.ir/1392/12/02/%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%85-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF
عالی بود
پاسخ:
دست شهدا درد نکنه.
:)

سلاممممم
چه خبر!!!؟؟؟
اصلا ما رو یادت هست دختر :((





این هم تقدیم شما و عزیزان

پاسخ:
سلام
سلامتی
بله یادمونه :)

کدوم؟!!
۰۴ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۰۰ بے بازگشتــــ ...
مچکرم
جالب بود مخصوصن شهید تندگویان
هدرتان نیز بسیار دلبرانس :-*
پاسخ:

:)
ممنونم به سلیقه عالی شماکه نمیرسه بانو.
۰۴ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۲۷ ارحم الرحماء
سلام خواهری
عالی بود !
اللهم ارزقنا ...
پاسخ:
سلام و رحمه الله
ممنون
خوبی بانوجان؟ دلم براتون یه ذره شده :(
والا من لینکشو گذاشتم که نمایش داده بشه :)))


پاسخ:
لینکی در کامنتت نبود!!
وااااای خدا
...
شهید عباس بابایی
شهید مجید شهریاری . . .
پاسخ:
:)
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۱۰ خانومـِ میمـ
چه خوب بووووود ..
پاسخ:
:)
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۱۷ پلڪــــ شیشـہ اے
+
پاسخ:
ممنون بانو
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۳۱ فرزین حیدری
سلام در صورت صلاحدید ما رو لینک نمایید
سلام
ممنون ...
پاسخ:
سلام
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۱۴ مـَـ ه جَـبـیـטּ
فرشته رو دوس داشتم ..

خوش ب حالش ..


انگاری دلم خواست از اول مسلمان بشم ..
پاسخ:
:)
خیلی نازی مه جبین
اصن آرامش از چهرش میباره...
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۱۷ مـَـ ه جَـبـیـטּ
عالی بود

طیب الله خواهر
پاسخ:
دست شهدا درد نکنه.
سلام عزیز
دارم میرم جنوب... :)
۰۹ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۱۹ پلڪــــ شیشـہ اے
به قول بروبچ
هدرتون هم دلبرانه است
پاسخ:
بروبچ و شما لطف دارین
:)
۰۹ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۲۱ فانوس جزیره ...
اللهم عجل لولیک الفرج ..

سلام علیکم
دعوتید به فانوس جریزه ..
عاقبتتون بخیر ..
ما راهم دعا ..
سلام خانمی!

این دخی خاله های ما رو ندیدی!!!؟؟؟

بابا انقده سرشون شلوغه که یادی از ما هم نمیکنن !!!

بد دوره زمونه ای شده !!!!! :(((

پ.ن : این پیامو یه جورایی بذار جلو چشمشون !! :)))))
پاسخ:
سلام
نه !!!!!

شما هم!!!؟
عجبا o-0
الان بهشون پیام میدم p:

سلام و رضوان خدا
خداقوت

با مطلبی تحت عنوان "رحمانی که رحیم بود!" به روز هستیم.

التماس دعا..
یازهرا سلام الله علیها
پاسخ:
سلام سیده جان
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۳۵ برگهای عشقه
سلام
با مطلب (بررسی شعار اعتدال ) به روزم
موفق باشید به رضای الهی
سلام علیکم خانم!

از این که وبلاگ ما رو لینک کردید متشکرم.وبلاگ شما هم لینک شد.
موفق باشید.
التماس دعا....
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۳۸ خادم الحسین
سلام.
با شعری در مورد عید امسال و فاطمیه به روزیم...
منتظر شما و نظراتون...
یا علی مدد...
التماس دعا...
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۳۲ "مطهر بهشتی"
اللهم صل علی محمد وآل محمد
الهی چون تو حاضری چه جویم و چون تو ناظری چه گویم

۱۵ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۴۲ فدایی امام خامنه ای(حفظه الله)
سلام وقت بخیر
میلاد عقیله بنی هاشم اسوه صبر واستقامت حضرت زینب (س)بر شما مبارک باشد
ان شاءالله با نابودی کفر زائر قبر پرصفای حضرت باشید.[گل]
پاسخ:
سلام ممنون
برشماهم مبارک.
بسم رب المهدی

دعوتنامه ای برای شیعیان علی(ع)
ما میخواهیم جمعه اخر سال چند کار به نیت ظهور بکنیم و حلقه ای تشکیل دادیم به نام سربازان اخرالزمان امام زمان کارها به شرح زیر استدقت کنید این کارها را باید حتما روز جمعه اخر سال انجام دهید*

۱. خواندن دعای عهد بعد از نماز صبح

(کسانی که دلایل شرعی نمیتوانند نماز بخوانند دعای عهد را همان زمان نماز صبح جمعه اخر سال بخوانند)

۲. خواندن ۳۱۳ صلوات

۳. کمکـ به اطرافیان (تا حد توانتان هر کس را در راه دیدید یاری دهید اینها شامل کارهای کوچکی

مثـل شستن ظروف و غیره میشود مهمـ هدفمان است که یاری دیگران استـ مخصوصا پدر و مادر)

۴. خواهرمـ برادرمـ یک روز فقط یک روز به خاطر مولا فقط همـین یک روز را حجابتـ و حیایتـ را رعایت کن

یعنی مولایتـ ارزش یک روز را ندارد که حجابت را رعایت کنی تو هم برادرم یک روز حیایت را حفظ کن

۵. خواندن سوره یس

۶. قرائت دعای الهی عظم البلا هنگام اذان مغرب و قسم دادن خدا به مصیبتهای خانومـ زینب کبری برای تعجیل

فرج و دعا برای حاجت رسدن تمام اعضای حلقه

بسم الله هر کس میخواهد شرکت کند اسم خود (مستعار یا واقعی) را برایمان بفرستد
التماس دعا
دلم براتون تنگ شده بود خواهری.
دلم برای همتون.
من هستم. برگشتم
پاسخ:
سلام!!
خیلی خوش اومد بانو!!
ممنون از حضورت
سلام عزیز دلم
استفاده کردیم:)
یا علی ع
پاسخ:
سلام :)

۱۹ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۰۰ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلامــ خدا قوتـــ
توی این شهر شلوغ زیر نگاه شهدا چقدر مثل اونا عمل می کنیم
توی این شهر شلوغ روی خون شهدا راه میریم اما چقدر مثل اونا راه میریم
توی این شهر شلوغ روزها میرن و میان اما چقدر از روزهای ما مثل اوناس
توی این شهر شلوغ عکس شهدا رو در و دیوار می درخشه اما چقدر هم مسیر آنهاییم...
نمی دونم ولی توی این شهر شلوغ از بزرگ تا کوچیک همه مدیون اینا هستن ولی چرا با دیدن عکس شهیدا هنوز داریم عکس شهدا عمل می کنیم؟؟
+
اگهـ روزیم نشد اربعین کربــ بلا
اگهــ روزیم نشد مشهدالرضا
حالا اگهــ خدا بخواد فردا دارم میرمــ کربـــ بلای ایران
"بهــ روزمــ "
++
اگر قابل باشم دعاگویتان هستم
+++
دعاکنید دست خالی برنگردمــ
++++
یازهراکربــ بلا ان شاء الله
پاسخ:
سلام بانو
ممنون از متن خوبی که نوشتی
به سلامت
ان شالله دست پر برگردی
حاجت هات روا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">